"Huh? Werkten jullie niet al samen? "
Iedereen die ons kent, wist natuurlijk al dat we een nauwe samenwerking onderhielden met Maquina. Beide bedrijven deelden al jaren een kantoor in Pittem en op verschillende projecten, zoals Orizon West, Orpea, Metagenics en MSC werkten we al zeer close samen.
Deze samenwerking leidt nu tot een samensmelting van beide bedrijven.
Waarom een fusie?
Beide bedrijven werkten al zo close samen dat een fusie eigenlijk niet kon uitblijven. Zowel Pieter Supply en Stephan Demeulenaere, de zaakvoerders van Ntriga, als Peter Remans, zaakvoerder van Maquina, vonden het tijd om alles te vereenvoudigen en verder te gaan onder één naam: Ntriga.
Of zoals Pieter het goed weet samen te vatten: 'Het geheel wordt sterker dan de som der delen. Onze klanten kunnen er alleen maar wel bij varen. Ntriga blijft zijn reputatie van digital solutions provider behouden terwijl de conceptuele en creatieve kracht van Maquina onze diensten naar een nog hoger niveau stuwt.'
Wat mag je van Ntriga verwachten?
Door deze fusie mogen onze klanten een absolute totaaloplossing verwachten op gebied van marketing en digitale aanwezigheid. 'De achtergrond van Ntriga in het bouwen van digitale oplossingen zoals PIM, websites, webshops, klantenportalen en de marketing errond blijft uiteraard onaangeroerd. Door de krachten te bundelen met Maquina zullen we voor onze klanten toekomstvaste, digitaal gewortelde oplossingen kunnen smeden met nog meer cachet', aldus Stephan.
'Maquina zal de nu al stevige slagkracht van Ntriga verder ondersteunen met een brede ervaring in gegronde 360°-campagnes en uniforme merkcommunicatie, maar ook met doordachte user experience voor de klanten', vult Peter verder aan.
De toekomst van Ntriga
Deze fusie komt niet uit de lucht gevallen. Ntriga is de afgelopen maanden sterk aan het groeien en deze nieuwe stap maakt dan ook deel uit van een gerichte strategie. Pieter vat alles nog eens mooi samen: 'De fusie maakt deel uit van onze voortdurende groei als een verenigd creatief en digitaal bureau met vooral de technologische kracht waarmee we verder kunnen gaan dan de gebruikelijke reikwijdte van een bureau. Ons full-service bureau zal zich concentreren op vijf pijlers:
- Strategie
- Creatief concept en ontwerp
- Branding
- Digitale ontwikkeling en (data-)automatisatie
- Marketing (via betaalde, organische en klanteigen kanalen)
We zijn bijzonder benieuwd wat de toekomst nog zal brengen.