Verbinding maken door waarde
Marketing gaat niet alleen over het verkopen van producten of diensten, maar ook over het opbouwen van relaties met klanten of eigen medewerkers. Maar daarnaast gaat het ook over doelstellingen halen, zoals maatschappelijke relevantie of autoriteit in een vakgebied uitstralen. Tot slot is het belangrijk om de resultaten van marketinginspanningen te meten en te evalueren. Enkel zo zien we wat wél en wat niét werkt en blijven we voortdurend optimaliseren.
Een continu herhalend proces
Marketing is geen éénmalige opdracht. Het is een constante cyclus van stappen:

Bespeel elk kanaal op zijn kracht
Wie erin slaagt om traditionele (offline) marketing en digitale marketing tot een geïntegreerde marketingstrategie te bundelen, heeft een krachtig instrument om een breder publiek te bereiken en om betere conversie te halen. Zoek een juiste mix van tools, maar kies enkel die bijdragen tot het halen van je doelen.
Gebruik elk kanaal juist.
Niet alle content hoort op elk kanaal (of in dezelfde vorm) te staan. Het spreekt voor zich dat Instagram een pak visueler is dan Twitter of LinkedIn of dat je op stories een verticaal beeld gebruikt, maar in Instagram ads een vierkante variant hanteert. Just saying ...