Marketing, digitaal en offline

offline marketing

want ondanks de digitalisering is offline marketing here to stay

In deze sterk gedigitaliseerde tijden vergeet je soms wat de kracht is van een welgemikte print- of bilboard campagne. Een sterke digitale campagne wordt altijd ondersteund door offline kanalen. Zo zorg je voor voldoende contactpunten met jouw doelgroep; op hun smartphone, in hun mailbox, langs de autoweg én in hun brievenbus.

Ntriga zorgt voor een doordachte mix van digitale- en offline kanalen in je crossmediale marketingcampagne.

neem contact op

de voordelen van offline marketing

Offline marketing - soms ook 'traditionele marketing' genoemd - is een vorm van marketing die plaatsvindt zonder het gebruik van digitale kanalen. Het omvat een scala aan strategieën en tactieken die uitgevoerd worden in de fysieke wereld. Ze vergroten de zichtbaarheid van jouw bedrijf, bouwen relaties met klanten op en stimuleren de verkoop van producten of diensten.

Deze vorm van marketing kan vele vormen aannemen, gaande van gedrukte advertenties, direct mail, netwerkevenementen, billboards, radio- en televisieadvertenties, tot public relations. Hoewel veel aandacht verschoven is naar digitale marketingtechnieken, blijft offline marketing een krachtig en effectief onderdeel van de algehele marketingmix voor veel bedrijven.

  • Hoge betrouwbaarheid
    Voor sommige consumenten, waaronder zeker de oudere generaties, wordt offline marketing als betrouwbaarder ervaren dan online reclame. Dat komt vooral door de fysieke aanwezigheid en het ontbreken van die voeling met de online wereld (en de onheilspellende berichten rond online fraude).
     
  • Tastbaarheid
    Fysieke marketingmaterialen, zoals brochures, flyers en business cards bieden een tastbare ervaring voor de klant. Er is nog altijd een groot publiek dat daarvan houdt en via een tastbare drager meer voeling krijgt met je merk.
     
  • Lokale zichtbaarheid
    Offline marketing is een uitstekende manier om lokale bekendheid en -zichtbaarheid te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan buitenreclame, sponsoring van lokale evenementen of adverteren in lokale kranten (die vaak nog bijzonder populair zijn) of op bussen die door bepaalde postcodes rijden.
  • Ander en breder bereik
    Niet iedereen besteedt veel tijd online. Door gebruik te maken van offline marketingmethodes bereik je die mensen die je anders misschien nooit zou aanspreken.
     
  • Lange levensduur
    Fysieke advertenties, zoals billboards, gedrukte advertenties in tijdschriften of kranten hebben een langere levensduur dan online advertenties, die vlug weer verdwijnen in de stroom van digitale informatie.
     
  • Persoonlijk contact in real life
    Offline marketing biedt mogelijkheden voor persoonlijke interactie die online marketing niet altijd kan bieden. Evenementen, zoals vakbeurzen en netwerkbijeenkomsten geven bijvoorbeeld de kans om relaties op te bouwen en onmiddellijk feedback te krijgen.
wil je aan de slag met een offline marketingcampagne?