Terug naar alle cases

Custom made klantenportaal voor Orizon West

We zorgden ervoor dat hun producten als zoete broodjes over de toonbank gaan

Orizon-West's klantenportaal

ERP-systeem koppelen aan klantenportaal: check!

Bij Ntriga zijn we van alle markten thuis. Dat bewijzen we nu wederom met het nieuwe bestelportaal dat we bouwden voor Orizon West, een groothandel van producten voor bakkers, patissiers en chocolatiers. Een klus gelijkaardig aan een project dat we al eens in goede banen leidden voor Vleeswaren Decru. We kunnen dus overweg met zowel brood als beleg!

Digitalisering bestendigt groei

Orizon West is in volle beweging en groei. Zo verhuisden ze onlangs naar een gloednieuwe locatie waar een prestigieus logistiek centrum uitgebouwd wordt. Bij groei hoort ook automatisering en efficiƫntie in alles wat ze doen: daar wil Orizon West hard op inzetten. Daarom polsten ze bij Ntriga naar een oplossing om hun logistieke flow te optimaliseren met slimme digitale oplossingen.

Orizon West koos ervoor om eerst het achterliggende raderwerk achter hun bestaande website aan te pakken. Daar schoven wij een performant klantenportaal achter waar klanten rechtstreeks kunnen bestellen.

Een portaal waarmee vertegenwoordigers op hun beurt klanten bedienen

Orizon West besteedt ook veel aandacht aan zijn werking via zijn vertegenwoordigers. Daarom werden ook voor hen tal van functionaliteiten ingebouwd. In de besteltool voor vertegenwoordigers wordt onder meer in een koppeling voorzien met Papyrus, een ERP-systeem dat bedrijven niet alleen helpt om de papierberg terug te dringen, maar de hele orderverwerkingsflow optimaliseert.

Handige functionaliteiten voor klanten en vertegenwoordigers

Mede dankzij die koppeling kunnen klanten via het portaal:

    -
  • inloggen
  • -
  • bestellen
  • -
  • promo's kiezen
  • -
  • een historiek van hun bestellingen inkijken
  • -
  • vlug herbestellen op basis van vroegere aankopen

We werkten een extra functionaliteit uit waarbij elke vertegenwoordiger op zijn beurt die tool kan gebruiken om zijn respectieve klanten te beheren. Bijzonderheden:

    -
  • De vertegenwoordigers zien alleen hun eigen lijst met klanten.
  • -
  • De vertegenwoordigers zien bij inloggen meteen de lijst met klanten die ze die dag of die week moeten bezoeken.
  • -
  • De vertegenwoordigers kunnen extra kortingen toekennen per klant.
  • -
  • Alle bestellingen komen in het ERP-systeem terecht en kunnen verder afgehandeld worden via het portaal.