• branding

branding met de juiste musical vibes voor een netwerk van digitaal talent, Sonical

de toon is gezet naar en tijdens het lanceringsevent

Het idee achter Sonical ontkiemde rond de jaarwisseling van 2021 op 2022. Sonical is een netwerk van digitaal talent. Lokaal verankerd, met veel vaardigheden en een hoop passie, zijn ze toegewijd om klanten te begeleiden in digitale transformatie.

Op 2 juni wensten ze uit te pakken met een Pre Summer Event dat tegelijk een soort lanceringsevent was. Daarvoor mocht Ntriga de eerste brandinglijnen uitzetten. Sonical koos voor Ntriga na een stevige sales pitch waarbij we met overtuigende, goed ogende voorstellen de klant wisten te charmeren.

de uitdaging

Een sprekende branding with a touch of music, die voor diverse doeleinden kan ingezet worden. Begeleiding van alle visuele elementen voor hun lanceringsevent.

onze oplossing

  • Campagnebeeld met diverse varianten, hiervan werd 1 gekozen voor het lanceringsevent
  • Begeleiding voor en tijdens het lanceringsevent
  • Affiche
  • Digitale invites
  • Video-loops tijdens het event

het resultaat

Er kwam een sprekend campagnebeeld tot stand ifv hun lanceringsevent in Juni: ’Tune in on your digital future’ zorgde voor musical vibes maar met met de juiste, achterliggende boodschap. De signalisatie tijdens het event en de video loops in diverse varianten zorgden ervoor dat alles naadloos met elkaar verbonden was.

music maestro !

Omdat er bij Sonical een duidelijke band is met 'music' werd ook de volledige branding hierop afgestemd. Met de slagzin 'Tune in to your digital future' als kapstok. Ntriga orkestreerde de visuele aanpak van de communicatie in de aanloop naar het evenement en ontwierp de signalisatie op het event zelf, met ook een visual die op een digitaal bord aan de ingang werd opgesteld. Zo relateerde de set aan e-mailuitnodigingen en al naar wat er die dag op het netvlies van de bezoekers gebrand zou worden. Tone of voice: straightforward en met muzikale vibes. Verder organiseert Sonical een keer per maand een eigen netwerkevent: de Friday Drink met dj, waarop hun zakelijke partners uitgenodigd worden met eventueel hun klanten of prospecten.

een geanimeerde presentatie op het event

Funky waar het kan, sereen waar het moet

Volledig in de lijn van de visuals die we voor de uitnodiging gebruikten, werkten we een presentatie in loop uit die doorlopend het evenement sierde, in de stijl zoals Sonical zich wil profileren. De loop omvatte een mix van informatie over Sonical zelf en praktische gegevens over het verloop van de avond:

Over Sonical

  • een voorstelling van Sonical en de leden
  • een korte oplijsting van de diensten van Sonical
  • referenties en quotes van tevreden klanten

Praktisch

  • het programma van de avond
  • een wall of fame van klanten
  • een voorstelling van de artiesten (Tsar B / DJ Amerlegna)
  • een video van het Sonical-event

Van de presentatie werden vier verschillende versies gemaakt, altijd visueel en inhoudelijk afgestemd op wat er zich op dat moment van het programma afspeelde. Tijdens het optreden van Tsar B werden bijvoorbeeld alle flitsende beelden uit de presentatie gehaald om de sereniteit van de cello's beter tot zijn recht te laten komen.

 

Lovende woorden al meteen op het event zelf

Tijdens het event zelf kregen we al lof toegezwaaid van Stefaan Vanassche, een van de drie zaakvoerders van Sonical.

'Enorm bedankt voor het goede werk, de loops zien er geweldig uit en stralen helemaal uit wat we voor ogen hadden. Jullie hadden eindeloos geduld en hebben ervoor gezorgd dat alles ondanks een krappe deadline toch afgeraakt is.'

Een gezonde basis om de branding van Sonical in de toekomst te finetunen en mee de juiste copwritingnoten te vinden om van hun marketing een welluidende symfonie te maken.

Top, jullie werk ziet er bangelijk goed uit. Heel erg bedankt voor jullie hulp, flexibiliteit en geduld met ons. Respect!
een totale (re)branding of specifiek marketingadvies?