digitalisering bestendigt groei
Orizon West is in volle beweging en groei. Zo verhuisden ze onlangs naar een gloednieuwe locatie waar een prestigieus logistiek centrum uitgebouwd wordt. Bij groei hoort ook automatisering en efficiëntie in alles wat ze doen: daar wil Orizon West hard op inzetten. Daarom polsten ze bij Ntriga naar een oplossing om hun logistieke flow te optimaliseren met slimme digitale oplossingen.
Orizon West koos ervoor om eerst het achterliggende raderwerk achter hun bestaande website aan te pakken. Daar schoven wij een performant klantenportaal achter waar klanten rechtstreeks kunnen bestellen.
een portaal waarmee vertegenwoordigers op hun beurt klanten bedienen
Orizon West besteedt ook veel aandacht aan zijn werking via zijn vertegenwoordigers. Daarom werden ook voor hen tal van functionaliteiten ingebouwd. In de besteltool voor vertegenwoordigers wordt onder meer in een koppeling voorzien met Papyrus, een ERP-systeem dat bedrijven niet alleen helpt om de papierberg terug te dringen, maar de hele orderverwerkingsflow optimaliseert.
handige functionaliteiten voor klanten en vertegenwoordigers
Mede dankzij die koppeling kunnen klanten via het portaal
- inloggen
- bestellen
- promo's kiezen
- een historiek van hun bestellingen inkijken
- vlug herbestellen op basis van vroegere aankopen
de vertegenwoordigers zijn ook gediend
We werkten een extra functionaliteit uit waarbij elke vertegenwoordiger op zijn beurt die tool kan gebruiken om zijn respectieve klanten te beheren. Bijzonderheden:
- De vertegenwoordigers zien alleen hun eigen lijst met klanten.
- De vertegenwoordigers zien bij inloggen meteen de lijst met klanten die ze die dag of die week moeten bezoeken.
- De vertegenwoordigers kunnen extra kortingen toekennen per klant.
- Alle bestellingen komen in het ERP-systeem terecht en kunnen verder afgehandeld worden via het portaal.