- marketing
marktpositionering met impact
gezonde branding & strategie voor Decola Nutraceutics
Decola Nutraceutics, een trots familiebedrijf, creëert hoogwaardige holistische voedingssupplementen die helpen bij het herstellen van fysieke, mentale en emotionele stabiliteit. Met de gebundelde kracht van natuurlijke ingrediënten brengen ze synergie in gezondheid.
In 2024 breidden ze hun assortiment uit met Glucineq®, een supplement dat de bloedsuikerspiegel in balans houdt. Voor de lancering was krachtige marketing cruciaal om de aandacht van consumenten te trekken en hen te informeren over de voordelen van dit innovatieve product.
de uitdaging
Voedingssupplementen bevinden zich in een juridisch uitdagende zone. Communiceren rond de werking van deze producten is dan ook sterk gebonden aan een aantal specifieke richtlijnen. Gelukkig hebben we daar bij Ntriga de nodige ervaring mee (zie onze cases rond Bactiol en Uridyn). Decola Nutraceutics’ merk en assortiment in de kijker zetten bij verschillende doelgroepen (voorschrijvers én consumenten) is het hoofddoel.
Toch werd de lancering van Glucineq® met stip aangeduid op de prioriteitenlijst. Marketing- en communicatietools klaar hebben voor de launch was meteen de eerste opdracht.
onze oplossing
Voor de lancering van Glucineq® voorzagen we in alle nodige communicatiemiddelen, zowel online als offline:
- We ontwikkelden een campagnebeeld dat breed ingezet wordt.
- We ontwierpen verpakkingen, technische fiches en POS-materialen. Dit alles moest passen binnen de bestaande branding van Decola Nutraceutics.
- Lanceringscommunicatie: persbericht, fotografie, content voor sociale media, begeleidende advertentiecampagnes etc.
- We zorgden voor een SEO-strategie, SEA-campagnes, advertenties op sociale media etc.
het resultaat
In de eerste weken na de lancering zien we meteen dat Decola Nutraceutics breder onder de aandacht komt:
- We noteerden meteen 65% meer bezoekers op de website.
- Dit verkeer was goed voor 43% meer conversies.
- Via de advertenties op sociale media bereikten we in ruim 27,000 mensen, goed voor ruim 950 bezoeken naar de webshop.
- Via SEA zorgden we ten slotte voor zo’n 300 clicks en ruim 11,000 vertoningen.