Ontdek onze case studies

Bactiol® de boost geven die het verdient.

een digitale push in het hart van de doelgroep

Metagenics is een producent van hoogwaardige micronutritiënten met vestigingen en distributeurs over de hele wereld. Ronkende productnamen in hun gamma zijn Metarelax, Curcudyn en Bactiol®. De Europese markt wordt bediend vanuit het Europese hoofdkwartier in Oostende. Het was die vestiging die contact opnam met Ntriga met de concrete vraag om via digitale acties ruchtbaarheid te geven aan de naamsverandering van Probactiol® naar Bactiol®.

  • Marketing

de uitdaging

De verwijzing naar het woord probiotica is wettelijk niet meer toegelaten. De naam Probactiol® moet verdwijnen en het kortere, krachtige en gemakkelijk herkenbare Bactiol® moet op de netvliezen van zowel de apothekers als de eindconsument gebrand worden en zich in hun geesten nestelen.

onze oplossing

In eerste fase:

  • We configureerden zoek- en displaycampagnes om de nieuwe naam top of mind te krijgen.

  • We leverden strategisch advies over de content en algemene communicatieaanpak voor Bactiol. 

In tweede fase:

  • We ondersteunden de nieuwe naam verder met advertenties via sociale media.

het resultaat

In amper 4 maanden genereerden de zoek-en displaycampagnes:

·         meer dan 1,2 miljoen vertoningen

·         10.000 clicks die zorgden voor 1000 directe conversies