Om jongeren zoveel mogelijk kansen te bieden, is Dominiek Savio bezig met de bouw van een volledig nieuwe school: Project Withuys, een moderne aangepaste school met geïntegreerd centrum en verblijfsmogelijkheden. Om het gebouw uit te rusten met de nodige specifieke inrichting voor de leefgroepen en therapie- en klaslokalen zijn extra middelen nodig.
Dominiek Savio rekent daarbij op giften en steun van sympathisanten. Om die warm te maken voor het nieuwe project kwam Dominiek Savio bij Ntriga aankloppen voor de ondersteuning van de fondsenwerving.
een campagne op twee sporen
Ntriga zette de campagne op in twee varianten
- de campagne 'Hoi, ik ben je buur'
gericht op fondsenwerving met een centrale rol voor de kinderen die schoolgaand zijn of verblijven bij Dominiek Savio in de campagnebeelden - de campagne 'Samen kansen creëren'
focus op de vrijwilligerswerking
offline maakt versterkt onlline
Starten vanuit sterke campagnebeelden
Zo heeft Ntriga Dominiek Savio concreet op weg geholpen in hun ondersteuningscampagne?
Hoewel fondsenwerving in deze crisistijden zeker niet vanzelfsprekend is, wisten we met onze sterke visuele campagne, ondersteund door een korte regionale Facebookcampagne, toch de nodige animo op te wekken voor dit mooie project. In korte tijd genereerden we heel wat interactie op de campagnes.
Behalve een takenpakket voor de concrete uitvoering van die campagne-elementen verleenden we Dominiek Savio ook gericht advies voor de opstart van de campagne, de tracking op hun nieuwe website, tekstuele bijsturingen ...
Die digitale campagnes hadden een specifieke doelgroep van mensen in West-Vlaanderen ouder dan 25 jaar met een duidelijke interesse in non-profitorganisaties, liefdadigheid, goede doelen, donaties ...
Behalve de Facebookcampagnes zetten we ook in op offline tools
- een affiche in A3-formaat
- verdeling onder familie en vrienden van schoolgaande kinderen, medewerkers en vrijwilligers met de vraag om ze uit te hangen bij hen thuis
- verspreiding in de omliggende bedrijven en winkels
- een variant van de affiche, ook in A3
- ter ondersteuning van de vrijwilligerswerking onder de noemer 'Helpende buren'
- een folder in A5-formaat, drieluik
- een nieuwsbrief met postbedeling naar het eigen contactbestand
- postkaarten voor de campagne 'Hoi, ik ben je buur'
- verspreiding op en rond Dominiek Savio