bijna een onoverzichtelijke instroom van de bestellingen
Vleeswaren Decru voelde de nood om het bestelproces van zijn klanten te optimaliseren. Bestellingen van klanten kwamen binnen via telefoon, mail, whatsapp, sms, messenger en zowat alle andere mogelijke communicatiekanalen. Een perfect recept voor stresssituaties en voor je het weet heb je één of meerdere bestellingen over het hoofd gezien of verkeerd geïnterpreteerd. Dan hebben we het er nog niet eens over hoe tijdrovend die manier van werken is.
de voordelen
een groot voordeel van rechtstreeks bouwen op het bestaande ERP is datacentralisatie
Bij Ntriga zijn we grote voorstander om klantenportalen rechtstreeks vanuit het ERP-systeem te voeden. Zo zit alle administratie op één plaats gecentraliseerd. Zodra data over meerdere systemen verspreid zitten, ben je al inefficiënt bezig. Weg met de datasilo's, leve de single source of truth (lees: een enkele databron waar alle gegevens in beheerd worden).
Nog een voordeel is de vertrouwde omgeving voor de werknemers
Medewerkers konden binnen het systeem, dat ze gewoon waren, blijven werken. De hele logistieke flow blijft binnen het ERP-systeem beheerbaar. Ook alle nieuwe informatie, bijvoorbeeld over bestellingen via het klantenportaal, loopt realtime in het systeem. In het eigen ERP-systeem wordt zo alle mogelijke informatie beheerd over klantengroepen, prijzen, kortingen, acties, orderhistoriek, facturen, nieuwe producten in de kijker, staffelprijzen ...
een oplossing, maar voor iedereen toepasbaar?
Elk bedrijf dat vandaag nog altijd met verschillende databronnen werkt – in verschillende digitale systemen, of, erger nog: een combinatie met papieren administratie zoals bestelbonnen – heeft er baat bij om te kiezen voor één centrale databron. In de meeste gevallen is dat een (bestaand) ERP-systeem.
Als je alles slim koppelt, kan dat ERP-systeem apps, tools, webshop, website of klantenportaal voeden met de actueelste gegevens. Met welk ERP-systeem je werkt, maakt niet zoveel uit. Zowat elk degelijk ERP-systeem kan communiceren met een andere toepassing.
Bij Ntriga koppelen we zowel de systemen met grote naambekendheid als minder bekende systemen.
We gingen al aan de slag met:
- SAP
- Microsoft Dynamics
- Exact
- Sage
- Odoo
- Bob100
- Papyrus
- Lisa
- Bouwsoft
- Dbfact
- en tal van custom made oplossingen!
het resultaat van onze digitale oplossing
Groothandels ventileren vaak de vrees dat hun klanten niet bereid zullen zijn om via deze nieuwe manier te bestellen. Voor alle projecten die we onder handen namen, geldt zonder uitzondering dat het nieuwe portaal binnen de kortste keren een onmisbare tool geworden is, zowel voor de groothandel als voor hun klanten. Dat was niet anders bij Vleeswaren Decru, met ook nog deze voordelen:
- bestellingen zijn 24 uur per dag mogelijk
- duidelijke communicatie over nieuwe producten, acties, promo's …
- duidelijkheid over voorraad en prijzen
- vlotte administratie met betrekking tot de bestellingen