wat is conneqtin?
De zaakvoerders van Conneqtin zijn gekend met het bedrijfsleven en de uitdagingen op vlak van recrutering. Ze zagen een gat in de HR markt.
Met Conneqtin willen ze bedrijven ontzorgen in hun zoektocht naar het geschikte personeel door hen met een brede waaier aan recruiters in contact te brengen op een heel transparante manier. Op het platform Conneqtin kunnen bedrijven hun vacatures kenbaar maken, waarna recruiters een bod kunnen uitbrengen om de recruteringsopdracht voor zich te winnen. Het bedrijf kiest zelf of ze daarop ingaan of niet. Als er een overeenkomst is, wordt het contract via het platform afgesloten. Pas bij het afsluiten van een contract moeten er credits aangekocht worden om de transactie definitief te maken en het contract te ondertekenen. Hoe alles precies te werk gaat, kun je hier lezen.
hoe zet je zo'n volledig concept in de markt?
We stipten het al eerder aan: de unieke werking van Conneqtin is tegelijk een troef maar ook een moeilijkheid. Hoe origineel, doordacht en vernieuwend een nieuw concept ook is, het vergt tijd om een nieuwe naam en aanpak in de geesten van de klanten te slijpen. Dus zit er niets anders op dan alle registers open te trekken en de nieuwe naam zo vlug mogelijk top-of-mind te krijgen.
consultancy en strategie bepalen
In nauw overleg met de bezielers achter Conneqtin bepaalden we de strategie en leverden we consultancy rond de eerste grote marketingvragen: hoe gaan we Conneqtin positioneren, hoe gaan we het platform in de markt zetten, wat is de ideale manier om elke doelgroep te bereiken ...
branding
De zaakvoerders hadden zelf de naam bedacht, maar de overige branding werd van a tot z in de handen van Ntriga gelegd. Daarvoor vertrokken we echt van handgetekende schetsen tot uitgewerkte logo's in verschillende kleurversies.
Zodra het logo gekozen was, konden we de verdere branding uitwerken met:
-
logo en huisstijl
-
ontwerp van de website
-
visitekaartjes (offline met QR en digitaal via NFC)
-
template voor presentaties e.d.
-
video- en fotografie
-
sociale mediakanalen
-
ontwerp beursstand
-
…
ontwerp en ontwikkeling van de website
Ntriga ontfermde zich over de bouw van het online platform Conneqtin. Daarbij gingen we niet over één nacht ijs en doorliepen we, altijd in overleg en met goedkeuring van de klant, de volgende stappen:
-
ontwikkeling en voorleggen van de wireframes
-
aandachtspunten UX (user experience)
-
een catchy maar tegelijk functioneel design
-
custom-built development op basis van gewenste functionaliteiten
marketingstrategie & -uitvoering
Strategie: check! Branding: check! Website: check! Maar nu komt het grote werk: het nieuwe concept en platform ook daadwerkelijk wereldkundig maken en zowel bedrijven als recruiters overtuigen van de meerwaarde. Ook daarvoor kienden we eerst de te volgen strategie uit en
-
persbericht en perslancering
-
setup van sociale media en advertenties
-
consultancy over de commercialisering: welke beurzen zijn interessant, bij welke netwerkevents moet je zijn, hoe kun je Conneqtin verder in de markt zetten ...
-
contentmarketing: een set van tientallen blogs rond HR vanuit het oogpunt van Conneqtin
-
copywriting voor de website en andere kanalen
-
en meer …
de aandacht grijpen
We grepen bij de lancering meteen aandacht op zakelijke platformen als Bloovi of in de lokale pers en bouwden van daaruit gestaag verder aan de naamsbekendheid, met ook rechtstreekse acties naar bedrijven en recruiters. Vraag en aanbod vinden ondertussen vlot hun weg naar het platform en het nieuwe concept wordt omarmd door de HR-sector.