• branding
  • data oplossingen
  • marketing

Conneqtin zet haar eerste stappen in de HR-wereld een nieuw platform

van concept naar branding tot uitrol

Ambitieus, die plannen van Conneqtin. Het innovatieve karakter is tegelijk een zegen, maar ook een uitdaging: je hebt dan wel een unique selling point, maar daar moet nu nog iedereen kennis van nemen én overtuigd door raken. Om die klus te klaren, kwam Conneqtin aankloppen bij Ntriga.

de uitdaging

  • Bouw een platform waar recruiters en bedrijven met openstaande vacatures snel en op een correcte manier, tegen een correcte prijs met elkaar in aanraking kunnen komen. Maak het daarnaast mogelijk om contracten op een transparante manier af te sluiten tussen recruiter en bedrijf, dit tegen een vaste prijs (credit-systeem). 
  • Zorg voor een duidelijke, aantrekkelijke branding en een bijgaande marketingstrategie, dit steeds met een strategisch oog en de vooropgestelde doelen. 

onze oplossing

  • Volledige branding A-Z.
  • Bouw van een website en portal met custom development waar transacties makkelijk mogelijk zijn (bieding, aankoop credits, vragen stellen...).
  • Geautomatiseerde en gepersonaliseerde e-mail marketing.
  • Marketing voor de verschillende doelgroepen via diverse kanalen, begeleiding lancering Conneqtin, strategiebepaling.

het resultaat

  • Gebruiksvriendelijke website gekoppeld aan een eenvoudig te gebruike portaal waar werkgevers makkelijk opdrachten kunnen plaatsen en recruiters op een simpele manier een bieding kunnen doen. Credits hiervoor koop je eenvoudig en snel aan. Er is duidelijke content voorzien op de website en social media. Nieuwe gebruikers worden doorheen het traject begeleid door geautomatiseerde e-mail marketing. 

wat is conneqtin?

De zaakvoerders van Conneqtin zijn gekend met het bedrijfsleven en de uitdagingen op vlak van recrutering. Ze zagen een gat in de HR markt.

Met Conneqtin willen ze bedrijven ontzorgen in hun zoektocht naar het geschikte personeel door hen met een brede waaier aan recruiters in contact te brengen op een heel transparante manier. Op het platform Conneqtin kunnen bedrijven hun vacatures kenbaar maken, waarna recruiters een bod kunnen uitbrengen om de recruteringsopdracht voor zich te winnen. Het bedrijf kiest zelf of ze daarop ingaan of niet. Als er een overeenkomst is, wordt het contract via het platform afgesloten. Pas bij het afsluiten van een contract moeten er credits aangekocht worden om de transactie definitief te maken en het contract te ondertekenen. Hoe alles precies te werk gaat, kun je hier lezen.

hoe zet je zo'n volledig concept in de markt?

We stipten het al eerder aan: de unieke werking van Conneqtin is tegelijk een troef maar ook een moeilijkheid. Hoe origineel, doordacht en vernieuwend een nieuw concept ook is, het vergt tijd om een nieuwe naam en aanpak in de geesten van de klanten te slijpen. Dus zit er niets anders op dan alle registers open te trekken en de nieuwe naam zo vlug mogelijk top-of-mind te krijgen.

consultancy en strategie bepalen

In nauw overleg met de bezielers achter Conneqtin bepaalden we de strategie en leverden we consultancy rond de eerste grote marketingvragen: hoe gaan we Conneqtin positioneren, hoe gaan we het platform in de markt zetten, wat is de ideale manier om elke doelgroep te bereiken ...

branding

De zaakvoerders hadden zelf de naam bedacht, maar de overige branding werd van a tot z in de handen van Ntriga gelegd. Daarvoor vertrokken we echt van handgetekende schetsen tot uitgewerkte logo's in verschillende kleurversies.

Zodra het logo gekozen was, konden we de verdere branding uitwerken met: 
  • logo en huisstijl 

  • ontwerp van de website 

  • visitekaartjes (offline met QR en digitaal via NFC) 

  • template voor presentaties e.d. 

  • video- en fotografie

  • sociale mediakanalen  

  • ontwerp beursstand 

ontwerp en ontwikkeling van de website

Ntriga ontfermde zich over de bouw van het online platform Conneqtin. Daarbij gingen we niet over één nacht ijs en doorliepen we, altijd in overleg en met goedkeuring van de klant, de volgende stappen:  

  • ontwikkeling en voorleggen van de wireframes 

  • aandachtspunten UX (user experience)

  • een catchy maar tegelijk functioneel design 

  • custom-built development op basis van gewenste functionaliteiten

marketingstrategie & -uitvoering 

Strategie: check! Branding: check! Website: check! Maar nu komt het grote werk: het nieuwe concept en platform ook daadwerkelijk wereldkundig maken en zowel bedrijven als recruiters overtuigen van de meerwaarde. Ook daarvoor kienden we eerst de te volgen strategie uit en 

  • persbericht en perslancering 

  • setup van sociale media en advertenties 

  • consultancy over de commercialisering:  welke beurzen zijn interessant, bij welke netwerkevents moet je zijn, hoe kun je Conneqtin verder in de markt zetten ...

  • contentmarketing: een set van tientallen blogs rond HR vanuit het oogpunt van Conneqtin

  • copywriting voor de website en andere kanalen

  • en meer …

de aandacht grijpen

We grepen bij de lancering meteen aandacht op zakelijke platformen als Bloovi of in de lokale pers en bouwden van daaruit gestaag verder aan de naamsbekendheid, met ook rechtstreekse acties naar bedrijven en recruiters. Vraag en aanbod vinden ondertussen vlot hun weg naar het platform en het nieuwe concept wordt omarmd door de HR-sector. 

Een goede strategie, een branding waar je kunt op bouwen, een planmatige uitvoering van het marketingplan en vooral: doen, doorgaan en volhouden. That's the spirit bij Ntriga!
Het platform ziet er prachtig en professioneel uit. Wij zijn super tevreden van jullie werk.
vuur zelf een concept af op de wereld