• marketing
  • branding

#BlikOpTonijn

laat je niet vangen

Marine Stewardship Council, kortweg MSC, is een non-profitorganisatie die instaat voor de de certificatie van duurzame visserij en de communicatie daaromtrent. Ntriga ondersteunt zowel Nederland als België en ook een stukje Frankrijk.

de uitdaging

Na een eerdere campagne rond de Grijze Garnaal hielp Ntriga dit keer mee in de bewustmakingscampagne voor duurzaam gevangen tonijn. Geen eenvoudige klus, want de problematiek rond de —al dan niet bedreigde— tonijnsoorten is best complex.

onze oplossing

  • Om alles voldoende snackable te houden gingen we met stop-motion scenario’s aan de slag om de 5 meest hardnekkige mythes over tonijn de wereld uit te helpen: 5 mythes ingeblikt
  • Enter onze baseline: ‘Laat je niet vangen’.
  • Inzetten op social kanalen, website, advertising en meer...
     

het resultaat

  • Op social media kregen de kleine video's heel wat bekijks.
  • De Standaard bracht een uitgebreid artikel over duurzaam gevangen tonijn waarin MSC de complexiteit van het verhaal uit de doeken kon doen. Een meer dan welkome opportuniteit!
  • De Belgische supermarktketen Colruyt maakte uitgebreid van de gelegenheid gebruik om duurzame tonijnproducten in de kijker te zetten, en zo de boodschap van de campagne mee te ondersteunen.
wens je ook een leuke campagne?