De idee achter Sonical ontkiemde rond de jaarwisseling van 2021 op 2022, om op 2 juni uit te pakken met een Pre Summer Event dat tegelijk een soort lanceringsevent was. Daarvoor mocht Ntriga de eerste brandinglijnen uitzetten. Sonical koos voor Ntriga na een stevige sales pitch waarbij we met overtuigende, goed ogende voorstellen de klant wisten te charmeren. Omdat er bij Sonical een duidelijke band is met 'music' werd ook de volledige branding hierop afgestemd. Met de slagzin 'Tune in to your digital future' als kapstok.
Ntriga orkestreerde de visuele aanpak van de communicatie in de aanloop naar het
evenement en ontwierp de signalisatie op het event zelf, met ook een visual die op
een digitaal bord aan de ingang werd opgesteld. Zo hintte de set aan
e-mailuitnodigingen al naar wat er die dag op het netvlies van de bezoekers gebrand
zou worden. Tone of voice: straightforward en met muzikale vibes.
Verder organiseert Sonical een keer per maand een eigen netwerkevent: de Friday
Drink met dj, waarop hun zakelijke partners uitgenodigd worden met eventueel hun
klanten of prospecten.