Merkbeleving

connecteren met het hart en de ziel van je klant

merkbeleving creëren doe je zo

Wil je een sterke relatie opbouwen met jouw klanten? Zet dan in op je merkbeleving en zorg dat jouw brand zo positief mogelijk ervaren wordt door jouw doelpubliek(en). 

een stevige Merkidentiteit

Alles vertrekt vanuit je merkidentiteit. Daarbij hebben we het over alle zichtbare elementen van een merk, zoals naam, kleur, ontwerp, logo en ook de tone of voice die het merk identificeren en onderscheiden in het hoofd van de klant. Je merkidentiteit is heel belangrijk bij de perceptie van je merk en is een groot onderdeel van je complete branding.

Het bouwen aan een branding met impact is een multidisciplinaire inspanning. Elk element moet de boodschap die je wil overbrengen ondersteunen om zo de bedrijfsdoelstellingen te halen. Door je branding consistent door te trekken in je marketing duw je ook je verkoop omhoog en kan je nieuwe producten succesvoller uitrollen.

wij zorgen voor een sterke fundering

Corporate branding

Corporate branding is een strategische inspanning die gericht is op het promoten en versterken van de identiteit en de reputatie van je bedrijf. Deze keer draait het dus niet om de promotie van je producten of diensten.

Een corporate campagne is een waardevol instrument in de versterking van de identiteit en reputatie van je bedrijf. Bovendien vergroot je jouw concurrentievermogen, versterk je jouw stakeholderrelaties en is het een manier om om te gaan met uitdagende situaties. Het is belangrijk dat een corporate campagne nauw aansluit bij de kernwaarden, missie en visie van het bedrijf en dat ze consistent gecommuniceerd wordt via verschillende kanalen en touchpoints.

Employer branding en HR-campagne

In een wereld waar de war for talent een constante geworden is, is het raadzaam om in te zetten op employer branding. Dat betekent dat je inzet op een positieve perceptie als werkgever, met als doel het aantrekken en behouden van talent. Net zoals je jezelf in de markt zet naar de consument toe, moet je ook bouwen aan een sterk werkgeversmerk, communiceren over je organisatiecultuur en waarden, en tonen welke voordelen en kansen je werkplek biedt.

HR-campagnes kunnen verschillende doelen hebben, zoals het werven van nieuwe medewerkers, het bevorderen van betrokkenheid en retentie, het verbeteren van de interne communicatie of het introduceren van nieuwe HR-initiatieven. Voor dergelijke campagnes kun je diverse communicatiemiddelen inzetten (net zoals bij andere marketingvormen), zoals advertenties, sociale media, evenementen, interne nieuwsbrieven en meer. Het is bovendien een constante ingesteldheid, eerder dan een eenmalige campagne.

affiche clearchannel raversyde - ntriga

Digitale, print en outdoor merkvisualisatie

Advertising omvat alle reclame- en promotieactiviteiten, zowel online (Google, sociale media, affiliate ...) als offline (print, openbaar vervoer, reclameborden, posters). Door gerichte boodschappen wil je aandacht trekken, verkopen maar evengoed je merkbekendheid vergroten. 

Advertising vraagt een sterke merkvisualisatie of (audio)visuele branding. Zorg ervoor dat je logo, kleuren, typografie en de andere grafische elementen die je merk uniek maken altijd duidelijk en herhalend aanwezig zijn in alle marketinginspanningen.

Video en audio

Het gebruik van video- en audiocontent kan een krachtig middel zijn om je merkidentiteit te versterken en verbeteren. Zorg dat alles begint en eindig bij het kernverhaal van jouw brand, maar durf experimenteren en bepaalde content eens te brengen in een video of podcast.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan productdemonstratievideo's. "Een beeld vertelt meer dan duizend woorden", zeggen ze toch? Dit geldt zeker voor jouw producten. Een video is vaak veel duidelijker dan een productbeschrijving. Of laat jouw klanten eens aan het woord? Hoe ervaren zij jouw merk? Of wat dacht je van een tutorial? Hoe gebruik je jouw producten? Hoe installeer je jouw toepassing? Of geef eens een blik achter de schermen van jouw productie of tijdens een beursevent? Voor Raversyde maakten we bijvoorbeeld een cinemaspot! (zie hiernaast)

Visuele branding kennen we allemaal. Elk merk heeft een logo. Maar heb je al eens gedacht aan audio branding? Een herkenbaar geluidje of deuntje dat past bij jouw merk? Bekende voorbeelden hoor je dagelijks op je radio en we durven te wedden dat je weet hoe een Netflixserie start? Badam!

Conceptuele en grafische ondersteuning van beurzen en events

Je stand of booth is je visitekaartje op een beurs. Zorg ervoor dat het ontwerp van je stand overeenkomt met de look-and-feel van je merk. Maar daar stopt het niet: ook je promotiemateriaal (brochures, visitekaartjes, pennen, T-shirts en andere giveaways) moet aansluiten bij jouw branding. Ze stralen stuk voor stuk de identiteit van je bedrijf uit.

Heb je een monitor of digitaal scherm op je stand? Gebruik die om een presentatie of video te laten zien die je merkidentiteit en je producten of diensten belicht. Zorg ervoor dat iedereen die in je stand werkt, grondig getraind is op je merkbericht en in staat is om vragen over je producten of diensten te beantwoorden. Ze moeten ook de merkpersoonlijkheid weerspiegelen in hun gedrag en kleding. Maak je beurspresence helemaal af met een wedstrijdelement of interactieve blikvanger.

hulp nodig bij het creëren van een perfecte merkbeleving?