Drie extra redenen waarom kmo's aan digitale marketing moeten doen
Ervaring met geslaagde digitale marketingcampagnes
Euh, slechts drie redenen? Vanuit onze ervaringen met geslaagde digitale marketingcampagnes kunnen we er bij Ntriga zo nog wel een paar bedenken. Maar uw tijd is kostbaar: we houden het bij drie extra redenen om een tandje bij te steken op het vlak van digitale marketing.
1. Digitale marketing is geen kost maar levert op
Digitale marketing is niet enkel weggelegd voor grote bedrijven met monsterbudgetten. Een plan op maat hoeft echt geen arm of been te kosten. Integendeel, het is een investering die moet opbrengen: zij het in geld of in tijd. Kwestie van een doelstelling voorop te stellen.
Er is geen weg terug in digitale marketing, België hinkt zelfs nog achterop tegenover sommige van onze buren, dus het groeipotentieel is in ons land echt nog wel zeer sterk (zo ook op het vlak van webshops).
2. Digitale marketing versterkt de andere marketingkanalen
Wie online onvindbaar is, sluit de deuren voor online kopers. En daarvan zijn er steeds meer. Niet alleen via de vaste pc, maar ook via smartphones en tablets (jaarlijkse stijging met 15% en nog steeds groeiende) wordt er gezocht – en gekocht. Kortom: of iemand een schilder, een nieuwe jeansbroek, een nieuwe auto of wat dan ook nodig heeft, anno 2016 is het steeds vaker online dat de zoektocht begint. Is de fysieke winkel afgeschreven? Zeker niet: digitale marketing mag of moet ook leiden tot winkelbezoek. En omgekeerd: blijf in contact met jouw klant nadat hij is langsgeweest. De optelsom van jouw digitale en fysieke aanwezigheid wordt zo 1 + 1 =
3. Digitale marketing is meetbaar en stuurbaar
Nog heel wat KMO’s blijven klassiek adverteren in een gedrukt medium. Niks mis mee, als jou uw campagne goed uitdoktert zodat je weet of jouw actie al dan niet gewerkt heeft. Meten en weten is digitaal echter nog zoveel makkelijker. En vooral: je kunt onderweg bijsturen. Papieren advertenties zijn daarin minder gewillig. Adverteren blijft een goede zet: ook jouw digitale aanwezigheid heeft promotie nodig. Denk daarbij zeker ook aan een Google Adwords-campagne of Facebook-advertising.