Kies ik voor een Facebookpagina of een profiel?
Beginnen doen we bij het begin. Laat meteen één ding duidelijk zijn: je kiest voor jouw bedrijf steeds voor een bedrijfspagina en niet voor een Facebookprofiel. Niet in het minst omdat Facebook persoonspagina’s die niet gelinkt zijn aan een persoon verwijdert.
Daarnaast kan je met een persoonlijk profiel maximaal 5.000 vrienden toevoegen. Het aantal volgers voor een bedrijfspagina is echter onbeperkt. Tevens is de drempel om een pagina te liken lager dan het accepteren van een vriendschapsverzoek.
Professionele pagina's hebben bovendien extra voordelen. Ze geven je meer inzicht in het bereik van je berichten en wie je volgers zijn. Daarnaast is adverteren enkel weggelegd voor Facebook bedrijfspagina’s.
Hoe maak ik een bedrijfspagina aan op Facebook?
Een Facebook bedrijfspagina aanmaken is héél eenvoudig. Je volgt gewoon deze stappen:
- Ga naar Facebook en log in met je persoonlijke account.
- Klik bovenaan op ‘Aanmaken’ en kies ‘Pagina’.
- Kies vervolgens voor ‘Bedrijf of merk’ en klik op ‘aan de slag’.
- Geef je pagina een naam (dit zal je bedrijfsnaam zijn) en kies een logische categorie. Vervolgens geef je de adresgegevens van jouw bedrijf in en klik je op ‘doorgaan’.
- Nu kan je ervoor kiezen een profiel- en omslagfoto toe te voegen, of dit nog even over te slaan. Je kan dit later ook nog doen.
- Voila! Jouw bedrijfspagina is aangemaakt.
Facebook vraagt je vervolgens meteen om vrienden uit te nodigen om je nieuwe pagina leuk te vinden, maar je kan er evengoed voor kiezen dit niet te doen.
Direct aan de slag gaan met je nieuwe pagina? Lees dan eerst onze blog met 11 tips voor een succesvolle Facebook bedrijfspagina.