Keywordanalyse

Wat typt jouw doelgroep in op Google en andere zoekmachines? Dat is de vraag die centraal staat in een keywordanalyse. Het antwoord is essentieel om beter te scoren in de zoekmachines. Daarnaast is het ook bijzonder handig als je wilt gaan adverteren op Google. 

Een keywordanalyse is daarom ook het startpunt van een SEO-onderzoek of het opzetten van zoekcampagnes.

Met een keywordanalyse brengen we in kaart hoe jouw doelgroep zoekt:

  • Welke zoekwoorden gebruiken ze? Gebruiken ze daarbij veel long tail keywords?
  • Zijn ze bewust op zoek naar jouw product of dienst of zoeken ze ook naar aanverwante onderwerpen?
  • Hoeveel mensen zoeken er maandelijks naar je producten of diensten? Is dit aantal gelijk per maand of zijn er bijvoorbeeld verschillen per seizoen?

Dit geeft je inzicht welke onderwerpen interessant zijn om op te richten. Het geeft je ook inzicht in wat je doelgroep verwacht en hoe ze bereikt willen worden. Zoeken ze naar "tandarts kosten", dan willen ze graag direct prijzen zien en speelt dit vermoedelijk ook een grote rol bij hun beslissing. Verkoop je brillen? Maak dan een blogpost over de zonnebrillen die dit jaar in de mode zijn om mensen te bereiken die zoeken naar "zonnebrillen dames trend".

En zo zijn er talloze manieren waarop mensen zoeken. Wij brengen dat allemaal voor je in kaart met een uitgebreide keywordanalyse. Het resultaat is een overzichtelijke lijst met keywords per onderwerp waar je je op kan gaan richten. Zo heb jij een sterke basis voor je website en campagnes.

Wil jij meer inzicht in hoe je doelgroep zoekt?