Ontdek onze case studies

Devlieger kan in record tempo orders verwerken met ERP-koppeling

in een platform met gigantisch veel producten

Devlieger is een groothandel voor horeca in Knokke-Heist. Het bedrijf is al jarenlang een gevestigde waarde voor hotels, restaurants en caféuitbaters die er hun voeding, dranken of non-foodtoebehoren inslaan. Wie bestelt, wil zijn producten zo vlug mogelijk in huis hebben om zijn zaak draaiende te houden. Zo handelt dan ook Devlieger met haar bestelplatform.

  • data oplossingen

de uitdaging

  • De website zag er gedateerd uit en was niet vlot toegankelijk voor mobile devices.

  • Het shop-gedeelte was te traag waardoor zoeken op producten teveel tijd in beslag nam. 

onze oplossing

  • Een volledig nieuw en hedendaags design voor website én bestelplatform, volledig gekoppeld aan het ERP en geoptimaliseerd in functie van snelheid en mobiel gebruik.

het resultaat

  • Klanten kunnen sneller en makkelijker bestellen of offerte aanvragen (hiervoor is geen login vereist), dit via eender welk toestel.
  • Alle pagina’s werden geoptimaliseerd, zodat ook zoekopdrachten een sneller resultaat teruggeven. 

het aanbod van Devlieger is gigantisch

ga maar eens kijken naar de veelheid producten onder voeding, dranken of non-food. Je vindt er tientallen categorieën met daaronder een massa items. Tonnen en tonnen informatie.

Daarom bouwden we een custom platform waar alle productinformatie en -data op één centrale plek verzameld wordt. Dat koppelden we vervolgens aan al hun bestaande systemen en communicatiekanalen. Dit nieuwe platform vormde zo meteen de ontbrekende schakel in een geautomatiseerd proces. Het krijgt de informatie binnen uit alle verschillende programma's en verspreidt het opnieuw naar uiteenlopende kanalen.

informatie uitwisseling met andere bestaande software

Het platform is een website, maar omvat ook een bestelmodule waar de horecaklanten inloggen, offertes aanvragen en bestellingen doen. Je kan evengoed bestellen als gast, zonder een account dus.

dit nieuwe platform koppelden we aan
  • het bestaande ERP-systeem (Papyrus)
    Onze oplossing synchroniseert alle klanten, orders, producten, prijzen, kortingen en promoties vanuit hun ERP met de website. Zelfs prijzen à la tête du client worden gesynct tussen het ERP en het nieuwe platform. 
  • PS in Food
    Het Devlieger platform wordt verrijkt met productinformatie uit PS in Food. Via PS in food krijg je actueel inzicht in de allergenen, voedingswaarde, ingrediënten, keurmerken, herkomst en meer van jouw eigen assortiment. Onze koppeling laat alles vlot en automatisch verlopen.
handige features voor de gebruikers zijn
  • De mogelijkheid om productlijsten aan te maken. Zo bestellen ze snel en eenvoudig frequent benodigde producten opnieuw. 

  • Klanten kunnen een overzicht raadplegen van voorgaande bestellingen en producten die ze eerder besteld hebben. 

  • De mogelijkheid om vertegenwoordigers te laten inloggen op het portaal om zo bestellingen door te voeren voor de hun toegewezen klanten.

Zit je met vragen over jouw shop, over een portaal of over een vlotte koppeling met ERP? Vraag advies over jouw project.

communicatie over de nieuwe oplossing

Een nieuw platform moet ook bij de klanten in de kijker gezet worden. Dat deden we door een gerichte communicatie-, advertentie- en socialemediacampagne die zowel instructief was (de klanten vertrouwd maken met de nieuwe features) als Devlieger als potentiële leverancier voor alle horecatoebehoren in de markt zette.

een geoptimaliseerde website op alle mogelijke vlakken

Ntriga gaf het hele platform nog een performanceboost mee. Lees: overal waar we technisch of qua gebruiksvriendelijkheid nog iets konden tweaken, zijn we all the way gegaan. De nieuwe website is ook maximaal geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, wat op de voorganger nog niet helemaal op punt stond. Zo heeft de hele bestelprocedure bij Devlieger – vergeef ons nogmaals de woordspeling, maar het is nu eenmaal zo – vleugels gekregen.

zoek je naar meer winst door minder fouten en minder administratief werk?