Terug naar alle cases

Morubel vangt ze!

Ntriga ondersteunde Morubel met een pakkende HR campagne.

Althans, de collega's naar wie ze op zoek waren.

Onbekend toch bemind maken voor sollicitanten

Ntriga zette een grootscheepse jobsite en rekruteringscampagne op voor Morubel..

Morubel is geen kleine garnaal (maar wel qua naamsbekendheid)

Dan ben je de grootste verwerker van diepgevroren garnalen en zeevruchten, kent iedereen je product, maar niet je naam. Zelfs in eigen streek, in de regio Oostende, is Morubel geen naam die een belletje doet rinkelen. Een ietwat problematische uitgangspositie als je met een personeelstekort zit en de geschikte werkkrachten lokaal wilt zoeken. Het is altijd een voordeel als de potentiële sollicitanten weten wat je doet of waarvoor je staat.

De uitdaging

Morubel, als internationale speler, is niet gekend in de omliggende regio. Problematisch als je met een personeelstekort zit.

Onze oplossing

Een grootscheepse HR-campagne met klemtoon op branding.

  • Branding
  • Creatie van campagnebeelden
  • Offline marketing
  • Online marketing
  • Jobsite

Resultaten

In slechts 6 maanden tijd had de campagne 1,6miljoen online vertoningen en animo rond de baanaffiches. Dit resulteerde in meer dan 50 relevante sollicitanten.

Voor elke stiel zijn er geschikte werkkrachten, maar hoe vind je ze?

hoe trek je de aandacht

Daarom zocht Morubel Ntriga aan om een grootscheepse hr-campagne uit te werken met sterke klemtoon op branding. Er moest dus duidelijk gemaakt worden waarvoor Morubel staat, maar tegelijk moest de campagne ook heel concreet to the point komen: sollicitanten overtuigen zich bij Morubel aan te bieden. Het bedrijf was op zoek naar verschillende profielen.

Een geringe naamsbekendheid gecombineerd met een algemene krapte op de arbeidsmarkt: hoe trek je dan toch de nodige werklustigen aan voor de toch vrij specifieke branche van de garnaalverwerkende nijverheid?

Een straf campagnebeeld

vang de job van je leven

Een aparte jobsite

jobs.morubel.be

Als we door die campagne in het oog springen bij een potentiële werkkracht, willen we die ook vasthouden en zonder drempels naar een sollicitatie leiden. Om de veelheid aan jobs een duidelijke plaats te geven, lanceerden we een eenvoudige maar overzichtelijke jobsite: jobs.morubel.be. Met maar één boodschap: hier kun je vlot alle openstaande vacatures raadplegen en kom je kort iets te weten over Morubel.

Op die jobsite worden de vacatures regelmatig bijgestuurd en aangevuld. We hielden er een heel strak contact met de klant op na, waardoor we direct op de bal konden spelen als er een vacature ingevuld of toegevoegd werd. Zo bleef de website constant in beweging en werden de campagnes er meteen op afgestemd. Het eerste hr-marketingtraject voor Morubel liep in totaal zes maanden (en hoera, net toen we deze case postten, verlengde de klant de samenwerking met nog een half jaar voor de nieuwe vacatures die er ondertussen waren bijgekomen).

Ondersteunende digitale
advertising en socialemedia
kanalen

verspreid de boodschap zo breed mogelijk

Behalve het campagnebeeld en de jobsite verspreidden we de boodschap zo breed mogelijk en stippelden we nog verschillende online marketingcampagnes uit ter verdere ondersteuning van het brede verhaal van Morubel.

  • Facebookcampagnes / Instagramcampagnes
  • LinkedIn-campagnes gericht op profielen zoals HR officers, team leaders, ploegbazen
  • Google Ads-campagnes / Display-campagnes
  • Remarketing

De geolokale focus van al die campagnes spitste zich vooral toe op de ruime regio rond Oostende. Heel wat jobs vergen ploegwerk, waardoor openbaar vervoer niet altijd een optie is. Er werd dus echt wel gescreend naar profielen in de heel nabije buurt.

Baanborden
& flyering

een extra duwtje in de rug

Om alle digitale inspanningen nog een extra duwtje in de rug te geven, werden er ook baanborden geplaatst rondom Oostende (in de gemeenten Oudenburg, Zandvoorde ...) gedurende vier weken. Die gaven zeker een boost aan de campagne. Dat was duidelijk uit de extra stijging in het aantal directe bezoeken op de website gedurende de tijd dat de borden zichtbaar waren.

De baanborden zorgden ook voor wat extra animo bij de eigen medewerkers. Ze pikten het beeld op en konden eigenlijk eens met trots uitpakken over hun werkplek, die anders vrij anoniem bleef. Ze maakten plezier bij de baanborden. Een aantal diehards gingen zelfs verkleed als garnaal naast de borden staan. Een ludieke bijwerking die de employer branding zeker goed gedaan heeft.

Geen marketing
blabla maar echte cijfers

in de periode van slechts 6 maand

51 relevantie sollicitanten via

  • online ingevulde sollicitatieformulieren
  • telefonische contactname
  • contactname via e-mail

Om het even in perspectief te zetten: Morubel scoorde ervoor 0 (geen, nada, niets) spontane sollicitaties.

+1,6 miljoen vertoningen op social

  • De Facebookcampagnes hebben 100.000 mensen bereikt, verspreid over 1.550.290 weergaven
  • De LinkedIncampagne heeft gezorgd voor 85.075 vertoningen en 488 klikken richting de website.

Interesse in een employer branding
of advies voor jouw
HR-marketingstrategie?

Drop us a line