Je bedrijf, product of dienst onder de loep
Wanneer we een merkstrategie uitwerken voor een bedrijf, dan begint alles met het analyseren van de huidige situatie in al haar aspecten. We gaan na in hoeverre je merk zich onderscheidt van de concurrentie door middel van unieke kenmerken, voordelen en waarden. Is dat door een hogere kwaliteit, betere service of innovatieve producten? En ervaart de doelgroep dat ook zo?
Daar zijn we: de doelgroep. Het is belangrijk te weten wie ze zijn en hun behoeften te kennen. Op basis van deze info stellen we een effectieve positioneringsverklaring op: een overtuigende beschrijving van het unieke voordeel van jouw merk. Van daaruit bouwen we de merkpersoonlijkheid uit. Die trekken we vervolgens door naar alle geledingen van reclame, sociale media, evenementen, sponsoring en andere marketingactiviteiten.
Een vloeiende klantenervaring
Jouw klant moet altijd een goede ervaring hebben met jouw merk. Vanaf het eerste moment tot de aankoop en zelfs erna. Een goede customer journey moet een naadloos vloeiende ervaring zijn voor de klant. Dat bereik je door klantgericht na te denken over al je communicatie, door alle interacties met je bedrijf zo soepel mogelijk te laten verlopen en zo een positief gevoel bij de klant te genereren. Ben je goed bezig op dat vlak? Dat moet je blijven inspireren en ook meten door feedback te verzamelen a.h.v. enquêtes, polls, reviews ... om de ervaring vervolgens nog te verbeteren.