Creatieve branding of rebranding

merkstrategie

geen creativiteit zonder doel

Alles begint met het uitlijnen van jouw doelen. Vervolgens bepalen we de weg daar naartoe en leggen dit vast in een duidelijk omschreven merkstrategie. Waar staat jouw merk voor? Wat zijn haar waarden? Wie is het doelpubliek en hoe kunnen zij zich met jouw merk vereenzelvigen? 

het doel van een goede merkstrategie

Een goede brand strategy is van groot belang voor het succes en de groei van je bedrijf. Het is belangrijk om tijd en middelen te investeren in de ontwikkeling en uitvoering van je visie en een effectief plan. Zo creëer je een sterke en loyale klantenbasis en vergroot je je merkwaarde.

neem contact op

de ideale strategie focust zich op

  • Identiteit
    Een merkstrategie helpt een bedrijf om zijn identiteit en positie in de markt te definiëren en te differentiëren van concurrenten. Zo kun je je unieke waardepropositie communiceren en je onderscheiden van andere spelers.
     
  • Loyaliteit en klantenbinding
    Een sterk merk zorgt ervoor dat je klanten loyaal aan je blijven. Dat leidt tot herhaalaankopen en positieve mond-tot-mondreclame. Klanten zijn eerder geneigd te blijven kopen bij een merk dat ze vertrouwen en waarmee ze een emotionele band opbouwden.
     
  • Groei
    Een sterke merkstrategie draagt bij aan de bedrijfsgroei door nieuwe klanten aan te trekken en nieuwe markten te betreden. Een goed ontwikkelde merkstrategie kan bovendien helpen om nieuwe producten en diensten te lanceren, al dan niet onder de paraplu van een hoofdmerk.
  • Eenheid
    Een merkstrategie zorgt voor consistentie in alle communicatie en marketinginspanningen van een bedrijf. Zo zorg je ervoor dat alle berichten die naar buiten gebracht worden afgestemd zijn op de kernwaarden en de identiteit van het merk. Elke vorm van communicatie met jouw doelgroep(en) moet steeds duidelijk herkenbaar zijn en in lijn liggen met je algemene brand identiteit. 
     
  • (Meer)waarde
    Een sterk merk heeft een hogere waarde in vergelijking met een bedrijf zonder merk. De perceptie van de consument van de kwaliteit en betrouwbaarheid verhoogt de waarde van het product of de dienst. Daar vaart het bedrijf altijd wel bij, zeker op lange termijn.
     
ik start mijn weg naar een duidelijke merkstrategie