Het uitzicht van je mailing campagne
Zorg dat je omslag opvalt
Er zitten elke dag tientallen enveloppen in de brievenbus, wees daarom al meteen origineel en zorg voor een omslag die opvalt. Dubbel zo groot of geef ze een opvallende kleur. Experimenteer met andere materialen dan papier. Alles is goed om een hogere respons te halen op jouw direct mailing campagne.
Prikkel de zintuigen, maak het voelbaar
Wat de ogen zien, wordt versterkt door het voelen. Dat is niet anders bij een direct mailing campagne. Denk maar aan een business kaartje waar het lettertype in reliëf gedrukt en voelbaar is. Het vraagt om aandacht. Want zoals men weet, is het enkel een eerste indruk die nablijft.
Toon een duidelijk voordeel
Hoe mooi de enveloppe en papier ook zijn, zonder voordeel voor jouw klant, volgt er geen respons. Toon niet enkel jouw bedrijfslogo en beloftes, maar zorg voor een aantrekkelijke aanbieding naar jouw klanten toe.
Respons verhogen
Vraag om respons
Een direct mailingcampagne moet voor zichzelf spreken. Zorg dus dat hij duidelijk in elkaar zit en dat evident is wat van de klant verwacht wordt. Zorg ervoor dat je vraagt om respons. Geef ze ook verschillende mogelijkheden om te reageren. Weet ook dat wanneer je drie opties geeft, de middelste het meest respons oplevert.
Maak antwoorden makkelijk
De grootste reden van afhaken is onduidelijkheid. Zorg dus dat duidelijk is wat de volgende stap is. Mensen kiezen voor gemak en momenteel is dit respons via de website. Zorg voor een landingspagina die basic en clean is en focust op die respons. Zorg dat alle gekende info al automatisch ingevuld is op het online antwoordformulier, hou het kort en krachtig. De respons op je mailing campagne zal zichtbaar hoger liggen.
De inhoud van je direct mail
Zorg dat je direct mailing KISS is
KISS, beter gekend als ‘Keep It Short & Simple’, zegt op zich meer dan genoeg. Je direct mailingcampagne heeft slechts enkele minuten om een indruk te maken. Hou ze simpel en zorg dat wat écht moet opvallen eruit springt.
Stem je print mailing af op de beslissingsnemer
Zorg ervoor dat je mailing bij de juiste persoon terechtkomt. Een direct mail die bij de verkeerde persoon belandt, gaat snel verloren. Bovendien kan een goed gerichte direct mailing zeer gepersonaliseerd werken en de juiste reacties teweegbrengen.
En als laatste enkele korte tips om in gedachten te houden
- Gebruik alleen foto’s wanneer deze ook een voordeel laten zien.
- Houdt de teksten kort en simpel, gebruik geen te moeilijke vaktermen.
- Zorg dat alle vragen na het lezen van je mailing beantwoord zijn.
- Gebruik actiekleuren, laat zaken eruit springen.
- Zorg voor prikkels zoals een tijdelijke actiedatum.
- Geef steeds 3 reactieopties op mailings. Mail, bellen, website.
- Test, test en test opnieuw tot je de gewenste conversie hebt bereikt.