Jouw klant wil online zaken met je doen
Als we de afgelopen gezondheidscrisis één iets geleerd hebben, dan is 't wel dat de consument verwacht dat alle bedrijven online bereikbaar zijn, informatie verspreiden en liefst ook hun diensten en producten digitaal aanbieden.
Of je nu actief bent in de horeca, een doe-het-zelfzaak uitbaat of pure B2B groothandel bent: jouw klanten willen een vlot werkende website en eigenlijk ook een webshop voor snelle aankopen. Offertes aanvragen, prijslijsten checken en producten kopen, doen we met z'n allen het liefst online. Het is echter niet eenvoudig om direct de perfecte website neer te zetten. Heb je geen idee waar je moet beginnen? Bekijk dan onze tips om van jouw website een succes te maken.
Tijd voor een digitale transformatie
Het is nooit te laat om te beginnen met een goede digitale aanpak. Zelfs als je nog geen website of webshop hebt, is het goed om te bekijken wat dit voor jouw bedrijf kan opleveren. Wij helpen jou daar graag bij. Vraag vrijblijvend een analyse aan. Dan kijken we samen waar jij winst kunt boeken. Hieruit rolt een plan om bijvoorbeeld:
- Meer verkeer naar je website te krijgen
- Je website gebruiksvriendelijker te maken
- Processen te automatiseren waardoor jij en jouw klanten tijd en geld besparen (denk aan het automatiseren van het bestelproces)
- Je productinformatie eenvoudiger en efficiënter te beheren
Maak van je website een trafiekmagneet
Meer verkeer betekent meer potentiële klanten. Het is dan ook belangrijk dat je het juiste verkeer op je website krijgt. Met een SEO-analyse wordt in kaart gebracht hoe jouw website zoekmachinevriendelijk kan worden gemaakt.
In de SEO-analyse wordt gekeken naar de:
- kwaliteit van de content op de website - keywordoptimalisatie, kwalitatieve informatie en goede leesbaarheid;
- technische SEO-kenmerken - metadata, SSL, domeinautoriteit, pagina-autoriteit, canonical tags, rich snippets waaronder recensies, enzoverder;
- gebruiksvriendelijkheid en customer journey - Sluit je website aan bij de verwachtingen van je doelgroep en kunnen ze hun doelen gemakkelijk bereiken op de website?
Gemak dient de mens
Gebruiksvriendelijkheid speelt een enorm grote rol bij het succes van je website. Daarbij verwachten bezoekers dat:
- Alles snel en intuïtief werkt.
- Je website overzichtelijk is met een duidelijke navigatie.
- Ze in zo weinig mogelijk stappen hun doelen kunnen bereiken. Denk aan goede filters en een zoekfunctie voor webshops zodat bezoekers niet door honderden producten hoeven te bladeren.
- Je website mobielvriendelijk is.
Benut de mogelijkheden die enkel op gsm's en tablets mogelijk zijn, zoals het swipen van content. Vergeet ook niet om te kijken naar zaken die veel mensen tegenwoordig als bijna vanzelfsprekend ervaren. Zoals het onthouden van waar de bezoeker is gebleven op de pagina als ze terugkeren naar het overzicht van bijvoorbeeld een webshop of nieuwswebsite.
Haal meer uit jouw webshop
Belgen spendeerden in 2019 ruim 11,46 miljard euro aan online aankopen. Dat is gemiddeld € 1.363 per persoon. Zonder webshop loop je dan ook veel potentiële omzet mis. Maar ook als je al een webshop hebt, hoeft dit niet direct te betekenen dat deze goed loopt. Er is ook geen perfecte lay-out die goed werkt voor alle soorten webshops. Bij een kledingwebshop verwacht je immers een totaal andere gebruikerservaring dan bij een meubelzaak.
Met een uitgebreide conversie-analyse onderzoeken wij wat belangrijk is voor jouw klanten. Wij brengen in kaart hoe je webshop verbeterd kan worden zodat deze nog beter aansluit bij hun wensen. Zo zorgen we dat meer bezoekers ook effectief kopers worden.
Webshops zijn niet alleen voor consumenten
Het is een grote misvatting dat webshops alleen bedoeld zijn voor consumenten. Wij maken voor diverse bedrijven B2B-webshops en partnerportalen waar hun zakelijke afnemers, verdelers en verkooppunten orders kunnen plaatsen.
Voor Vleeswaren Decru hebben we een klantenportaal opgezet met b2b-webshop en dit rechtstreeks op het bestaande ERP-systeem Papyrus geënt. We maakten zo het bestelproces - dat voorheen nog voornamelijk offline plaats vond - een pak efficiënter en digitaliseerden alles. De eindklant kan nu veel vlotter (24/7) zijn/haar bestelling doorgeven, terwijl intern bij Vleeswaren Decru veel vlotter omgesprongen wordt met administratie rond bestellingen.
Alle productinformatie in een centraal systeem
Voor een webshop is het zeer belangrijk dat alle productinformatie actueel en volledig is. Naarmate de webshop groter en complexer wordt, ontstaat dan ook de vraag naar een systeem om dit eenvoudig en efficiënt te beheren. Met PimCore kunnen we je online winkelomgeving koppelen aan je bestaande databronnen. Hiermee kan je alle productinformatie centraal beheren. Je kunt hier naast de technische informatie ook beschrijvingen, filmpjes, productvertalingen, verwante producten en meer toevoegen. Dit kan je vervolgens plaatsen op je webshop of gebruiken voor andere doeleinden. Zo bespaar je veel tijd. En daarnaast beschik je altijd en overal over de recentste informatie.
Klaar voor jouw volgende digitale stap?
Zoek je een partner om een webshop te bouwen? Of wil jij meer uit je webshop of website halen? Dan ben je bij Ntriga aan het juiste adres. Ons team vertelt je graag meer over de mogelijkheden. Vul ons contactformulier in en wij zullen spoedig contact met je opnemen.