music maestro !
Omdat er bij Sonical een duidelijke band is met 'music' werd ook de volledige branding hierop afgestemd. Met de slagzin 'Tune in to your digital future' als kapstok. Ntriga orkestreerde de visuele aanpak van de communicatie in de aanloop naar het evenement en ontwierp de signalisatie op het event zelf, met ook een visual die op een digitaal bord aan de ingang werd opgesteld. Zo relateerde de set aan e-mailuitnodigingen en al naar wat er die dag op het netvlies van de bezoekers gebrand zou worden. Tone of voice: straightforward en met muzikale vibes. Verder organiseert Sonical een keer per maand een eigen netwerkevent: de Friday Drink met dj, waarop hun zakelijke partners uitgenodigd worden met eventueel hun klanten of prospecten.
een geanimeerde presentatie op het event
Funky waar het kan, sereen waar het moet
Volledig in de lijn van de visuals die we voor de uitnodiging gebruikten, werkten we een presentatie in loop uit die doorlopend het evenement sierde, in de stijl zoals Sonical zich wil profileren. De loop omvatte een mix van informatie over Sonical zelf en praktische gegevens over het verloop van de avond:
Over Sonical
- een voorstelling van Sonical en de leden
- een korte oplijsting van de diensten van Sonical
- referenties en quotes van tevreden klanten
Praktisch
- het programma van de avond
- een wall of fame van klanten
- een voorstelling van de artiesten (Tsar B / DJ Amerlegna)
- een video van het Sonical-event
Van de presentatie werden vier verschillende versies gemaakt, altijd visueel en inhoudelijk afgestemd op wat er zich op dat moment van het programma afspeelde. Tijdens het optreden van Tsar B werden bijvoorbeeld alle flitsende beelden uit de presentatie gehaald om de sereniteit van de cello's beter tot zijn recht te laten komen.
Lovende woorden al meteen op het event zelf
Tijdens het event zelf kregen we al lof toegezwaaid van Stefaan Vanassche, een van de drie zaakvoerders van Sonical.
'Enorm bedankt voor het goede werk, de loops zien er geweldig uit en stralen helemaal uit wat we voor ogen hadden. Jullie hadden eindeloos geduld en hebben ervoor gezorgd dat alles ondanks een krappe deadline toch afgeraakt is.'
Een gezonde basis om de branding van Sonical in de toekomst te finetunen en mee de juiste copwritingnoten te vinden om van hun marketing een welluidende symfonie te maken.