De start van een mooie samenwerking
Een stevige branding
Ntriga stond mee aan de wieg, samen met onze klant en bouwheer Warfid en de projectontwikkelaar ION, om dit prestigieuze project op de kaart te zetten en een stevige corporate branding mee te geven. Na enkele brainstorms en tientallen namen die de revue passeerden kwamen we op de naam d’Office. Een klinkende naam is namelijk de eerste stap in het hele brandingproces. Vervolgens gingen de ontwerpers aan de slag om verschillende grafische lijnen aan de klant te kunnen voorleggen. Dit ging van een klassiekere insteek tot hipstergrafiek en de gradaties tussenin. Uiteindelijk viel de keuze op een elegante schreefloze letter met als duidelijk herkenbaar element het 'accent' en de 'O'
De kleuren zijn een donkergrijs — stijlvoller en ‘meer kleur’ dan zwart — en een stevig groen. Alle kleuren en de speelse, doch serieuze, huisstijlelementen geeft het corporate geheel een dynamische feel. Deze dynamiek komt terug in alle uitwerkingen: de 3D beelden, de fotografie (beeldidentiteit), in print & online, op de werkvloer, in gadgets en ga zo maar door.
Van werf naar huisstijl tot interieuraankleding
Alles één geheel
Het startte al op de werf, bij de constructie van het mooie gebouw. Hier zorgden we dat er duidelijke infobaches aan de herashekkens hingen. Dit was meteen de eerste visuele voorstelling van het merk d’Office. Mooie 3D beelden in combinatie met de slogan, de frisse huisstijl en een duidelijk webadres.
Onmiddellijk daarna — of terzelfdertijd liever — kwam de tweede communicatielijn op, de online aanwezigheid. Op de website komt de strakke speelsheid naar voor door niet alles droog onder elkaar te zetten maar door te variëren in uitlijningen en de toepassing van enerzijds de ‘O apostrof’ en anderzijds patronen.
Naast deze grafische identiteit zijn natuurlijk een vlotte navigatie en de CTA’s belangrijk. Een duidelijke CTA om de salesbrochure aan te vragen bijvoorbeeld.
We creëerden dus een stijlvolle vierkante brochure afgewerkt met regenboogfolie. Het mag wat luxe uitstralen, toch? Duidelijk, salesgericht, niet te veel leestekst maar genoeg om een stevig idee te geven van het mooie kantoorproject. Deze werd gedrukt op een mooi ongestreken papier in quadrikleuren met pantone. Een pareltje.
een corporate identity stopt natuurlijk niet bij de brochure
Visitekaartjes, briefhoofden, enveloppen, facturatiepapier, notablocks, post-it’s, koffietassen, signage… en ga zo maar door. Te veel om op te noemen. 🙂 Allen zorgen ze voor een consequente zichtbaarheid van de branding. Hierdoor vergroten we de herkenbaarheid en duurzaamheid van dit ‘merk voor en vanuit ondernemers’.
Signage en belettering in het gebouw kan en zal ook niet ontbreken natuurlijk. We zorgden voor een mooi, strak consequent geheel doorheen het gebouw.
Maar hierover meer in een volgende case (Jouw geduld wordt zeker beloond, wat later).