De juiste doelgroep bereiken
Alles begon met het in kaart brengen van de juiste doelgroepen. Bel-Ford heeft verschillende types appartementen (een-, twee- en drieslaapkamerappartementen) en een aantal bijzondere penthouses. Die penthouses werden al vlug aan de man gebracht, dus konden we ons vooral focussen op de andere appartementstypes. Elke doelgroep kreeg zijn eigen campagne, telkens met een aangepaste boodschap:
Betere prestaties door verschillende campagnes
De eerste aanvragen volgden al vlug na het lanceren van die campagnes , maar om het aantal leads nog een extra zetje te geven, besloten we om ook andere Facebookcampagnes uit te testen. Via onder meer specifieke leadscampagnes zorgden we zo voor flink wat extra aanvragen.
Met behulp van machine learning toonden we bovendien de advertenties aan de doelgroep waarbij de kans het grootst was dat geïnteresseerden het contactformulier zouden invullen.
Alles bekijken vanuit de ogen van de bezoeker
Op de campagnewebsite installeerden we mousetrackingsoftware om zo ook inzicht te krijgen in het gedrag van de bezoekers van de website. Daaruit leerden we hoe de website gebruikt werd, welke informatie het belangrijkst was voor onze bezoekers en wat het meest de aandacht trok.
De websitebezoekers bleken vooral geïnteresseerd in de interactieve kaart en 3D-tour. Die toont de appartementen in detail en maakt alles veel concreter. Aan de hand van die data gaven we advies aan de websitebouwer om de kaart verder te optimaliseren en gebruiksvriendelijker te maken.
Resultaten: veel bezoekers, concrete leads
Uiteindelijk ging het om een zeer korte campagne van amper drie maanden. Toch konden we een aantal prachtige resultaten voorleggen. Het is bij de start van een nieuw project altijd even afwachten alles vlot aanslaat, maar dat was bij Bel-Ford geen probleem.
Al van bij de start van de campagnes zagen we dat de naamsbekendheid van het project toenam. Steeds meer mensen zochten in Google naar Bel-Ford. De mensen die de website effectief bezochten, downloadden bovendien massaal het projectboek of namen contact op voor meer informatie of een plaatsbezoek.
- We kregen meer dan 4.500 kwalitatieve websitebezoekers in amper 3 maanden tijd.
- De helft van de bezoekers gebruikte de interactieve kaart of bekeek de 360° virtuele tour.
- Het projectboek is meer dan 200 keer gedownload.
- Uiteindelijk hadden we meer dan 20 directe waardevolle leads.