Conversie-analyse
Het is niet alleen belangrijk om verkeer op je website te krijgen, het is nog belangrijker dat dat verkeer uiteindelijk klant wordt. Dat is tegenwoordig met alle concurrentie op de markt niet altijd even gemakkelijk. In de conversie-analyse leggen we je website onder een vergrootglas en onderzoeken we hoe we van je bezoekers klanten kunnen maken.
De basis van een succesvolle website ligt in het bieden van een goede gebruikerservaring. Hoe gebruiksvriendelijker de website is, des te hoger de conversie is. Wij analyseren elke stap in de bezoekersfunnel om te zien waar we dit kunnen optimaliseren. Dit begint al voordat ze op je website zijn beland. Waar zijn ze naar op zoek, wat is hun zoekintentie en sluit de website hierop aan? Hieruit kan bijvoorbeeld volgen dat er nieuwe content op de website moet komen, omdat deze informatie essentieel is voor bezoekers om over te gaan naar een aankoop of om te besluiten om contact op te nemen.
Verder kijken we of bezoekers makkelijk hun doelen kunnen behalen op de website. Is alle informatie duidelijk en biedt elke pagina een duidelijke vervolgstap? Kunnen ze makkelijk vinden waar ze naar op zoek zijn? Is de website makkelijk te gebruiken op alle apparaten waaronder gsm’s? En tot slot kijken we naar aspecten zoals “straalt de website voldoende vertrouwen uit?” en “is de website onderscheidend genoeg ten opzichte van concurrenten?”.