Zonder een duidelijk gedefinieerde strategie zullen jouw marketinginspanningen veelal ongericht en inefficiënt zijn. Een goede marketingstrategie moet de doelgroep, unique selling points, marketingkanalen en marketingdoelstellingen definiëren en met elkaar combineren.
Zodra je gestart bent met de implementatie van je marketingstrategie, is het belangrijk om de resultaten te analyseren. Zo bepaal je of en in welke mate je inspanningen effect hebben. Analyse helpt ook om inzichten te verkrijgen die je strategie verder kunnen verfijnen. Dat kan door prestatiemeting van je acties, klantenanalyse, marktanalyse en concurrentieanalyse.
Marketingplanning en -uitvoering
Ntriga helpt je bij élk aspect van de marketingplanning en -uitvoering. Ons team bestaat zowel uit strategische denkers, als analytici, digitale doeners, creatieve krachten en communicatiecracks. Samen rollen ze al jouw marketingplannen uit. Een goede projectmanager, ten slotte, leidt alles in goede banen en is jouw waakhond op het terrein.
Bij Ntriga streven we naar optimale klantgerichtheid, in die mate dat we niet over klantenrelaties spreken, maar over solide partnerships waarbinnen we ons flexibel en constructief opstellen.
Een multidisciplinair team is vandaag onontbeerlijk om alle kanalen te bespelen en een blik te houden op alle beschikbare tools.
Rapportering
Je kan een marketingstrategie wel uitvoeren, maar de vraag blijft: hebben onze acties het gewenste effect gehad?
Een goede rapportage meet én communiceert duidelijk hoe goed je marketinginspanningen presteren in relatie tot je vooropgestelde doelen.
Wij rapporteren steeds in functie van de gestelde doelen en duidelijke kritieke prestatie-indicatoren (KPI's). Een voorbeeld? Stelde jij als doel 20% extra bezoekers naar de website te lokken, dan rapporteren wij de verandering in websiteverkeer over de relevante periode. Niet het aantal likes die je Facebookpagina erbij kreeg ... Datagedreven rapportage is essentieel om te begrijpen hoe effectief je marketingstrategie is en om weloverwogen beslissingen te nemen over hoe je die kunt verbeteren.
Rapportering moet uiteraard visueel aantrekkelijk, up-to-date, inzichtelijk, volledig en in begrijpelijke taal opgesteld zijn. Dat spreekt voor zich.