Ontdek onze case studies

hun broodje is gebakken met het Ntriga custom made bestelportaal

ping ... klaar!

Orizon West, een groothandel van producten voor bakkers, patissiers en chocolatiers had nood aan een degelijk bestelportaal. Een klus gelijkaardig aan een project dat we al eens in goede banen leidden voor Vleeswaren Decru. We kunnen dus overweg met zowel brood als beleg!

  • data oplossingen

de uitdaging

Orizon west kwam bij Ntriga aankloppen in een periode van volle groei.

Concrete vraag was om hun logistieke flow te optimaliseren met slimme digitale oplossingen. Daarnaast moest de flow voor bestellingen door vertegenwoordigers ook een pak geoptimaliseerd worden.

onze oplossing

  • Performant klantenportaal met bestelmodule
  • Koppeling met ERP - Papyrus
  • Custom module voor vertegenwoordigers

het resultaat

De klanten kunnen vlot eigen bestellingen plaatsen die automatisch worden doorgegeven ter verwerking. De hele bestelflow werd dus een automatisch proces, dit mede door koppeling met hun ERP-systeem.

Door de custom-build module voor vertegenwoordigers werd ook deze bestelflow geoptimaliseerd. Zij kunnen bijvoorbeeld makkelijk historiek van de klant raadplegen of nabestellingen doen wat resulteert in een correct bestelproces en een snelle verwerking voor alle partijen.

digitalisering bestendigt groei

Orizon West is in volle beweging en groei. Zo verhuisden ze onlangs naar een gloednieuwe locatie waar een prestigieus logistiek centrum uitgebouwd wordt. Bij groei hoort ook automatisering en efficiëntie in alles wat ze doen: daar wil Orizon West hard op inzetten. Daarom polsten ze bij Ntriga naar een oplossing om hun logistieke flow te optimaliseren met slimme digitale oplossingen.

Orizon West koos ervoor om eerst het achterliggende raderwerk achter hun bestaande website aan te pakken. Daar schoven wij een performant klantenportaal achter waar klanten rechtstreeks kunnen bestellen.

een portaal waarmee vertegenwoordigers op hun beurt klanten bedienen

Orizon West besteedt ook veel aandacht aan zijn werking via zijn vertegenwoordigers. Daarom werden ook voor hen tal van functionaliteiten ingebouwd. In de besteltool voor vertegenwoordigers wordt onder meer in een koppeling voorzien met Papyrus, een ERP-systeem dat bedrijven niet alleen helpt om de papierberg terug te dringen, maar de hele orderverwerkingsflow optimaliseert.

handige functionaliteiten voor klanten en vertegenwoordigers

Mede dankzij die koppeling kunnen klanten via het portaal

  • inloggen
  • bestellen
  • promo's kiezen
  • een historiek van hun bestellingen inkijken
  • vlug herbestellen op basis van vroegere aankopen

de vertegenwoordigers zijn ook gediend

We werkten een extra functionaliteit uit waarbij elke vertegenwoordiger op zijn beurt die tool kan gebruiken om zijn respectieve klanten te beheren. Bijzonderheden:

  • De vertegenwoordigers zien alleen hun eigen lijst met klanten.
  • De vertegenwoordigers zien bij inloggen meteen de lijst met klanten die ze die dag of die week moeten bezoeken.
  • De vertegenwoordigers kunnen extra kortingen toekennen per klant.
  • Alle bestellingen komen in het ERP-systeem terecht en kunnen verder afgehandeld worden via het portaal.
op zoek naar een solide, gebruiksvriendelijk en snelle online besteltool?