Ontdek onze case studies

het klantenportaal van Vleeswaren Decru is, van bij de start, een succes

Vleeswaren Decru is een groothandel in charcuterie, tapas en salades. De klanten zijn van velerlei aard: van supermarkt tot restaurant, van speciaalzaak tot traiteur. Je vindt meer informatie over Vleeswaren Decru op hun website www.decru.be.

Ntriga bouwde een klantenportaal met B2B-webshop rechtstreeks op het bestaande ERP-systeem Papyrus.

  • data oplossingen

de uitdaging

Vleeswaren Decru stond voor een serieuze uitdaging bij het verbeteren van het bestelproces voor hun klanten. De instroom van bestellingen via diverse communicatiekanalen is onoverzichtelijk en leidt tot verhoogde kans op fouten en stress bij de medewerkers. De manier van werken was inefficiënt en moest dringend verbeterd worden.

onze oplossing

  • Het bestelproces online brengen
  • Bestellingen komen rechtstreeks in het ERP systeem terecht
  • 24/7 beschikbaar om bestellingen te ontvangen

het resultaat

Door het bestelproces efficiënt te maken en online te brengen wint iedereen. De eindklant kan 24/7 zijn bestelling doorgeven en Vleeswaren Decru kan verder groeien zonder de nood aan extra administratief personeel voor het aannemen van de bestellingen.

bijna een onoverzichtelijke instroom van de bestellingen

Vleeswaren Decru voelde de nood om het bestelproces van zijn klanten te optimaliseren. Bestellingen van klanten kwamen binnen via telefoon, mail, whatsapp, sms, messenger en zowat alle andere mogelijke communicatiekanalen. Een perfect recept voor stresssituaties en voor je het weet heb je één of meerdere bestellingen over het hoofd gezien of verkeerd geïnterpreteerd. Dan hebben we het er nog niet eens over hoe tijdrovend die manier van werken is.

de voordelen

een groot voordeel van rechtstreeks bouwen op het bestaande ERP is datacentralisatie

Bij Ntriga zijn we grote voorstander om klantenportalen rechtstreeks vanuit het ERP-systeem te voeden. Zo zit alle administratie op één plaats gecentraliseerd. Zodra data over meerdere systemen verspreid zitten, ben je al inefficiënt bezig. Weg met de datasilo's, leve de single source of truth (lees: een enkele databron waar alle gegevens in beheerd worden).

Nog een voordeel is de vertrouwde omgeving voor de werknemers

Medewerkers konden binnen het systeem, dat ze gewoon waren, blijven werken. De hele logistieke flow blijft binnen het ERP-systeem beheerbaar. Ook alle nieuwe informatie, bijvoorbeeld over bestellingen via het klantenportaal, loopt realtime in het systeem. In het eigen ERP-systeem wordt zo alle mogelijke informatie beheerd over klantengroepen, prijzen, kortingen, acties, orderhistoriek, facturen, nieuwe producten in de kijker, staffelprijzen ...

een oplossing, maar voor iedereen toepasbaar?

Elk bedrijf dat vandaag nog altijd met verschillende databronnen werkt – in verschillende digitale systemen, of, erger nog: een combinatie met papieren administratie zoals bestelbonnen – heeft er baat bij om te kiezen voor één centrale databron. In de meeste gevallen is dat een (bestaand) ERP-systeem.

Als je alles slim koppelt, kan dat ERP-systeem apps, tools, webshop, website of klantenportaal voeden met de actueelste gegevens. Met welk ERP-systeem je werkt, maakt niet zoveel uit. Zowat elk degelijk ERP-systeem kan communiceren met een andere toepassing.

Bij Ntriga koppelen we zowel de systemen met grote naambekendheid als minder bekende systemen.

Je vindt hier meer info

We gingen al aan de slag met:

  • SAP
  • Microsoft Dynamics
  • Exact
  • Sage
  • Odoo
  • Bob100
  • Papyrus
  • Lisa
  • Bouwsoft
  • Dbfact
  • en tal van custom made oplossingen!
Zeer vlug na het online gaan van ons klantenportaal bestelde meer dan 50 % van onze klanten alles online. Ondertussen is het klantenportaal onmisbaar voor onze werking.

het resultaat van onze digitale oplossing

Groothandels ventileren vaak de vrees dat hun klanten niet bereid zullen zijn om via deze nieuwe manier te bestellen. Voor alle projecten die we onder handen namen, geldt zonder uitzondering dat het nieuwe portaal binnen de kortste keren een onmisbare tool geworden is, zowel voor de groothandel als voor hun klanten. Dat was niet anders bij Vleeswaren Decru, met ook nog deze voordelen:

  • bestellingen zijn 24 uur per dag mogelijk
  • duidelijke communicatie over nieuwe producten, acties, promo's …
  • duidelijkheid over voorraad en prijzen
  • vlotte administratie met betrekking tot de bestellingen
ook op zoek naar een solide B2B-portaal?