• branding
  • marketing

wervende fondsencampagne ter ondersteuning van het nieuwe Withuys

een online en offline stroomversnelling voor de fondsenwerving

Dominiek Savio, onderdeel van de grote Groep Gidts (ja, in het West-Vlaamse Gits) is een organisatie die ondersteuning biedt aan kinderen, jongeren en volwassenen met een beperking. Ze bieden oplossingen op het vlak van onderwijs, wonen, dagbesteding, praktische hulp, thuisbegeleiding ...

de uitdaging

Ondersteuning van fondsenwerving en vrijwilligerswerking in functie van de inrichting van een nieuw schoolgebouw.

onze oplossing

  • Campagnebeeld in 2 varianten, 1 voor fondsenwerving, 1 voor vrijwilligerswerking
  • Advies voor website (content, tracking, usability)
  • Uitwerking flyer, posters, nieuwsbrief, postkaarten
  • Online marketing
  • Online marketingcampagne

het resultaat

De HOI-campagne is ondertussen een begrip in de regio van Dominiek Savio. De online marketingcampagnes hebben gezorgd voor een bereik van meer dan 1,5 miljoen weergaves in een periode van 8 weken. Deze brachten ook bijzonder veel interactie met zich mee. De campagnes waren goed voor zo’n 60% van de bezoekers op de website in deze periode.

Om jongeren zoveel mogelijk kansen te bieden, is Dominiek Savio bezig met de bouw van een volledig nieuwe school: Project Withuys, een moderne aangepaste school met geïntegreerd centrum en verblijfsmogelijkheden. Om het gebouw uit te rusten met de nodige specifieke inrichting voor de leefgroepen en therapie- en klaslokalen zijn extra middelen nodig.

Dominiek Savio rekent daarbij op giften en steun van sympathisanten. Om die warm te maken voor het nieuwe project kwam Dominiek Savio bij Ntriga aankloppen voor de ondersteuning van de fondsenwerving.

een campagne op twee sporen

Ntriga zette de campagne op in twee varianten

  • de campagne 'Hoi, ik ben je buur'
    gericht op fondsenwerving met een centrale rol voor de kinderen die schoolgaand zijn of verblijven bij Dominiek Savio in de campagnebeelden
  • de campagne 'Samen kansen creëren'
    focus op de vrijwilligerswerking

offline maakt versterkt onlline

Starten vanuit sterke campagnebeelden

Zo heeft Ntriga Dominiek Savio concreet op weg geholpen in hun ondersteuningscampagne?

Hoewel fondsenwerving in deze crisistijden zeker niet vanzelfsprekend is, wisten we met onze sterke visuele campagne, ondersteund door een korte regionale Facebookcampagne, toch de nodige animo op te wekken voor dit mooie project. In korte tijd genereerden we heel wat interactie op de campagnes.

Behalve een takenpakket voor de concrete uitvoering van die campagne-elementen verleenden we Dominiek Savio ook gericht advies voor de opstart van de campagne, de tracking op hun nieuwe website, tekstuele bijsturingen ...

Die digitale campagnes hadden een specifieke doelgroep van mensen in West-Vlaanderen ouder dan 25 jaar met een duidelijke interesse in non-profitorganisaties, liefdadigheid, goede doelen, donaties ...

Behalve de Facebookcampagnes zetten we ook in op offline tools

  • een affiche in A3-formaat
    • verdeling onder familie en vrienden van schoolgaande kinderen, medewerkers en vrijwilligers met de vraag om ze uit te hangen bij hen thuis
    • verspreiding in de omliggende bedrijven en winkels
  • een variant van de affiche, ook in A3
    • ter ondersteuning van de vrijwilligerswerking onder de noemer 'Helpende buren'
  • een folder in A5-formaat, drieluik
    • een nieuwsbrief met postbedeling naar het eigen contactbestand
  • postkaarten voor de campagne 'Hoi, ik ben je buur'
    • verspreiding op en rond Dominiek Savio
zit je ook in de zachte sector en heb je communicatieadvies nodig?