Influencer marketing
Influencer marketing
Influencer marketing, de nieuwe trend?
Influencer marketing, de nieuwe trend?
Vroeger noemde men dit vaak 'product placement'. Een merk in een vaak bekeken programma of een populair game promoten. Denk maar aan een race-game vol met automerken en andere. Influencer marketing is de nieuwe naam en trend voor dit gegeven. Vergeet de oude iconen en vips, de nieuwe rockstars van vandaag zitten op YouTube, Instagram en Twitter.
Waarom Youtube?
"Today, I’m happy to announce that on mobile alone YouTube now reaches more 18–49-year-olds than any network — broadcast or cable. In fact, we reach more 18–49-year-olds during primetime than the top 10 TV shows combined,"
verbazende cijfers?
De nieuwe generatie jonge mensen willen kijken naar de content die ze willen zien. En net daarop spelen influencers. Denk maar aan de fitnessmodellen op Instagram die volop Fittea promoten of voor de 'techboys' is er Unbox Therapy door Lewis. Voor elke categorie is er wel een YouTube kanaal.
Bedrijven sturen gratis producten of betalen deze 'influencers' om gepromoot te worden in hun video. Deze influencers hebben van hun hobby/passie hun beroep gemaakt. Ze worden ook vaak uitgenodigd door bedrijven om te komen spreken op beurzen.
©Unbox Therapy
Influence marketing iets voor jou?
Maak je een innovatief product dat je wereldwijd wilt verspreiden? Dan is influencer marketing misschien iets voor jou. Ntriga.Agency begeleidt je graag bij de uitwerking én de uitvoering van je innovatieve marketingstrategie. Mail ons op info@ntriga.be, bel ons op +32 51 69 66 45 of vul het contactformulier in voor meer info.