Doordachte data oplossingen

websitewebshop of klantenportaal 

inzicht zorgt voor meer rendement

We beginnen altijd met het vergaren van inzicht in de situatie, de beschikbare data, het uiteindelijke doel en de weg daar naartoe. Ja, ook bij een website. 

Door nauwe samenwerking met designers, UX- en SEO-specialisten zijn de websites die we opleveren niet alleen technisch sterk, maar scoren ze ook op het vlak van gebruiksvriendelijkheid bijzonder goed op elk apparaat: desktop/laptop, tablet en smartphone. 

Jouw site, shop of portaal sturen we aan met PIM CMS. Hiermee beheer je jouw website eenvoudig en voeg je makkelijk pagina's, tekst, video en afbeeldingen in en wijzig je alles in een vingerknip. Maar het overkoepelende Pimcore gaat veel verder dan het standaard-CMS. Zo kan je, bijvoorbeeld, Pimcore koppelen aan je ERP-systeem. Zo beschik je altijd over de recentste data om je shop of portaal te stroomlijnen.

Bij het bouwen van een efficiënt klantenportaal of webshop is er nood aan een nog diepere analyse. Dit komt door de uitgebreide functies en de koppelingen met nieuwe of bestaande systemen. Een slim uitgekiend en gekoppeld klantenportaal biedt wel grote voordelen en zal altijd naar winst leiden. Tijdswinst, meerverkoop, beschikbaar na de kantooruren enz.

Zo'n klantenportaal is iets voor jou, wanneer je
  • een groothandel hebt die enorm veel bestellingen te verwerken krijgt.

  • een uitgebreid dealernetwerk hebt waarmee je constant moet communiceren.

  • organisatie-, bedrijfs- of productinformatie op verschillende manieren of platformen wil aanbieden.

  • nu veel tijd verliest omdat je team (vaak dezelfde) informatie door moet geven via telefoon, mail of WhatsApp en die informatie telkens opnieuw moet ingeven.

  • een doelpubliek hebt dat meestal na de kantooruren bestellingen doet of je dienstverlening wil raadplegen, zoals de meeste vaklui.


plan een gesprek

de portaalvoordelen op een rijtje

voor je eindklant

  • Bestelgemak
    Je klant kan 24 uur per dag, 7 dagen per week bestellen. Bovendien kan hij/zij er zijn/haar bestelhistoriek raadplegen en eenvoudig bijbestellen.
     
  • Overzichtelijke administratie
    Alle administratie in verband met een bestelling of verkoop staat verzameld in het portaal, of in de softwareoplossing die met het portaal gekoppeld is (en data in real-time uitwisselt).
     
  • Snel toegang tot nuttige informatie
    In het portaal kan de klant allerlei nuttige documenten raadplegen, zoals productcatalogi, handleidingen, servicedocumenten, een faq ...

voor je bedrijf of organisatie

  • Efficiëntie en tijdswinst
    Via een doordacht klantenportaal met slimme koppelingen verloopt een groot deel van de klantprocessen automatisch. Dat levert een enorme tijdsbesparing op, omdat je minder handmatig repetitief werk hoeft uit te voeren.
     
  • Geen misverstanden
    De klant krijgt wat hij/zij besteld heeft. Geen miscommunicatie meer over aantallen of typenummers, of die laatste mail met nog een aanpassing.
     
  • Slimme communicatie naar de gebruiker
    Naarmate je de relatie met je klant verder uitbouwt, centraliseer je een pak gegevens in het portaal over die klant. Op basis daarvan kun je slim communiceren over promoties of nieuwigheden die relevant zijn voor die gebruiker.
Samen een klantenportaal bouwen, dat is het begin van een langetermijnsamenwerking waarbij we je regelmatig adviseren waar je nog meer rendement kan halen.
contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek

voor de IT- of ERP-verantwoordelijke

  • Het ERP-systeem blijft heilig
    Binnen het bedrijf blijft het ERP-systeem de single source of truth. Het klantenportaal haalt zijn gegevens uit het ERP-systeem en voedt op zijn beurt het ERP-systeem met nieuwe gegevens.
     
  • Uitbreiding van functionaliteiten
    Een klantenportaal kan tal van functionaliteiten op zich nemen waar een ERP-systeem meestal tekortschiet. Denk daarbij aan vertalingen of korte productbeschrijvingen.

voor sales- en marketing

  • Onafhankelijk werken van de IT-afdeling
    De interne- of externe marketeers hebben te allen tijde zicht op de situatie, zonder dat ze een beroep moeten doen op een technische collega.
     
  • Lagere foutenlast
    De marketingafdeling hoeft niets zelf in het sales- (CRM) of operationeel (ERP) systeem te wijzigen, waardoor er geen fouten ontstaan doordat teams naast elkaar werken.
     
  • Acties bijsturen
    Logging en rapportering kan ofwel custom, ofwel via bestaande software die gekoppeld is aan de oplossing.
     
  • Presentaties altijd up-to-date
    De salesteams kunnen op pad met een presentatietool op hun tablet waarop altijd de allerlaatste productgegevens te zien zijn.
wij helpen je doordacht bouwen