Onze mijlpalen en geschiedenis
De geschiedenis van Ntriga gaat terug tot 1998.
Het is allemaal begonnen met een samenwerking van enkele zelfstandigen. Die groeide uit tot het webdevelopmentbureau Trinch. In 2012 start de samenwerking tussen Trinch en MarCom-Supplies, wat het begin is van wat later Ntriga zou gaan worden.
Ruim 20 jaar ervaring
- 2003. Trinch ziet het levenslicht als volwaardige vennootschap, met dezelfde drie namen die al sinds 1998 samenwerkten.
- 2006. De eerste fulltime kracht in development versterkt het team. Het startschot voor een gestage groei van het personeelsbestand.
- 2012. De eerste samenwerkingen tussen Trinch en MarCom-Supplies komen tot stand voor gezamenlijke projecten. Dit partnership wordt steeds hechter en leidt tot steeds grotere opdrachten.
- 2014. De nauwe samenwerking tussen beiden vennootschappen wordt officieel en juridisch bezegeld in een nieuwe entiteit: DSP Ventures cvba. Meteen worden ook een commerciële kracht en een extra front-end developer aangeworven.
- 2015. Alle medewerkers die op dat moment voor Trinch en MarCom-Supplies werken, ressorteren voortaan onder de nieuwe vennootschap. Dat team wordt vervolgens nog eens versterkt door een extra commerciële kracht, een app developer en een digitale marketeer.
- 2015. Zusterbedrijf Maquina wordt geboren en is een crossmediaal marketingbureau. Maquina combineert sleutelelementen en gaat samen met merken op zoek naar betekenisvolle communicatie-acties met return.
- 2016. De merknamen Trinch en MarCom-Supplies verdwijnen en er wordt een nieuwe naam gelanceerd: Ntriga.Agency.
- 2019. Ntriga investeert in startup Prixo. Prixo is een digitale planningstool die inzet op eenvoud in gebruik en connectiviteit met andere ERP, Track & Trace, … en andere software.
- 2020: Ntriga.agency wordt Ntriga.be en lanceert zijn nieuwe website. Deze website, je hebt ons dus al gevonden en je leert hier meer over ons abc!
- 2022: Ntriga en het zusterbedrijf Maquina fusioneren en zijn samen nog sterker dan voorheen.
Drie zaakvoerders met
aanvullende expertises
Stephan Demeulenaere
- Early 90's. Actief in de technische kant van verschillende reclamebureau's ziet Stephan de commercialisering van het Internet in België vanop de eerste rij gebeuren. Zijn kennis, ervaring en interesse zijn de perfecte mix om de online kant van reclamecampagnes te realiseren.
- 1998. Hier ligt de kiem van wat later Trinch zou worden en nog later Ntriga. Drie zelfstandigen in bijberoep, waaronder Stephan Demeulenaere, beginnen een nauwe samenwerking om de eerste vragen naar websites af te handelen.
- 2003. Vanaf nu gaat het gaspedaal helemaal naar beneden. Nog weinig zelf programmeren, maar alle tijd gaat naar de beste oplossing en aanpak vinden voor ieder project. Door de brede ervaring, kennis en inlevingsvermogen is Solution Architect Stephan op het lijf geschreven.
Pieter Supply & MarCom-Supplies:
- 2005 - 2011. Pieter Supply verdient zijn sporen in de digitale marketing bij 2 gerenommeerde bureaus in de wereld van de marketing & communicatie.
- 2011. Pieter gaat op eigen benen staan en richt MarCom-Supplies op.
- 2013. MarCom-Supplies neemt een voltijdse kracht aan voor digitale marketing.

Peter Remans
- 2008. Hier begint Peter Remans aan zijn eigen pad in de reclame en de grafische wereld, naast zijn bewezen expertise als Creative designer, Creative Director en Unit manager in verschillende reclamebureau's & bij Thomas Cook E-commerce sinds 1998.
- 2015. Peter richt samen met Pieter en Stephan het zusterbedrijf Maquina op. Als Creative Director creëert hij mee en bewaakt hij de creativiteit en kwaliteit.
- 2022. Peter is, met de fusie van Ntriga en Maquina, mede-bestuurder / Creative Director van Ntriga.