







Rebranding Stad Gistel
Als je een sterk merk wil, moet je een identiteit opbouwen die de essentie nauwkeurig overbrengt en flexibel genoeg is om te evolueren. Maar dat gebeurt niet van de ene dag op de andere. Het vereist best wel wat voorbereidend onderzoek en een team met sterke communicatie- & ontwerpvaardigheden die jouw merk volledig begrijpen.
Een modernere, nieuwe identiteit die nog dichter bij de mensen staat. "We hebben nood aan een rebranding van de stad, die gepaard gaat met een versmelting met het OCMW".
Dat was de opdracht die Gistel de wereld in stuurde.
Het merk multi-inzetbaar krijgen op alle kanalen.
Eerst en vooral deden we hierbij aan desk research van de bestaande identiteit, daarna een online enquête bij de bevolking en zelfs bevragingssessies in focusgroepen met zowel interne als externe stakeholders.
Op basis van de conclusies creëerde Ntriga de hernieuwde branding 'Gistel is dichtbij' en trokken we deze flexibel doorheen alle departementen en door op een breed scala aan communicatietools. Van kledij over gadgets tot wagenbelettering en vlaggen tot een nieuw webdesign en socials.
Samen met een grondige uitleg aan alle werknemers van Gistel en de social mediaopleiding is de stad klaar voor de toekomst; het maakt niet uit wat die brengt ;-)
De branding is zelfs zonder het woord Gistel heel herkenbaar. Zo heel veel verbeelding heb je niet nodig om de deinende golf van de zee in het logo te zien. En da’s natuurlijk niet toevallig: Gistel ligt er namelijk heel dicht bij. Een ontegensprekelijke troef.
Daarnaast merk je twee vlakke lijnen op. Het vlakke polderlandschap zal niemand die al eens in Gistel is geweest, zijn ontgaan.
Gastvrije stad, met stip. Gistel staat met stip in het logo aangeduid: de typografische cirkel van de letter g.
De verschillende kleuren maken alle departementen duidelijk: Gistel is dichtbij welzijn, toerisme, economie, sport, jeugd en cultuur.