• marketing

Mahieu Construct verstevigt haar online fundament

zichtbaar worden in een zeer concurrentiële sector

Mahieu Construct is dé referentie binnen de industrie- en agrarische bouwsector en sinds jaar en dag klant bij Ntriga. Nadat we een nieuwe website afleverden, vertrouwden ze ons hun SEO-traject toe. Dit om hun vindbaarheid in zoekmachines te boosten. Niet evident binnen de zeer concurrentiële bouwsector!

Bij de start van ons gezamenlijke traject stond de SEO op een zeer laag pitje. De nulmeting toonde aan dat slechts 4 van 41 geselecteerde keywords een top-10 score opleverden binnen Google’s zoekresultaten. Voor 30 van die zoekwoorden viel Mahieu Construct zelfs buiten de top-100 … Een gefundeerde langetermijnvisie moest hier verandering in brengen! 

de uitdaging

We kregen de duidelijke opdracht de organische vindbaarheid van de website te boosten en zo de afstand met de concurrentie te verkleinen. We moesten ervoor zorgen dat de marktpositie van Mahieu Construct weerspiegeld werd binnen de zoekresultaten.

onze oplossing

Een grondige nulmeting en bijhorend keyword research bracht in kaart waar de sterktes en zwaktes lagen. Daaruit volgde een doelgericht SEO-traject.

In 2023 focusten we op de sector van agrarische- en industriebouw, waarna in 2024 de nadruk zou verschuiven naar de algemenere industriebouw.

In mei 2024 werd het organische verhaal geboost met een uitbreiding naar de Franstalige markt én een SEA-campagne.

het resultaat

Na 3 maanden:

  • 11 van de 41 geselecteerde keywords in de top-10.
  • 22 keywords binnen de top-100.

1,5 jaar later:

  • 28 van de 41 keywords in de top-10.
  • 7 keywords op een nummer-1 positie.

Franstalige markt:

  • Van 0 naar 9 van de 17 geselecteerde keywords in de top-10.
  • 4 keywords behaalden een nummer-1 positie.

Dankzij een grondige nulmeting konden we de evolutie van ons traject duidelijk in kaart brengen. Door regelmatig overleg met de klant konden we snel bijsturen waar nodig en strategische accenten leggen. Dit resulteerde al binnen drie maanden in aanzienlijke verbeteringen, die na verloop van tijd alleen maar groeiden. SEO blijft echter een proces van lange adem: pas na ongeveer anderhalf jaar zagen we grootschalige resultaten. Op 28 van de 41 geselecteerde keywords bemachtigde mahieu-construct.be een plekje binnen de top-10. Sterker nog; bij zeven van de geselecteerde zoekopdrachten kaapte de website zelfs een nummer-één-positie weg!

Ook de inspanningen voor de Franstalige markt werpen ondertussen hun vruchten af. Waar de website voor geen enkele van 17 geprefereerde zoekwoorden binnen de top-10 scoorde, is dit ondertussen het geval voor 9 van de 17 keywords. Vier keer prijken we hier al op de eerste plek.

CONCREET GEVOLG? MEER VERKEER! 

Het spreekt voor zich dat dit alles positieve gevolgen had voor de bezoekersaantallen op de website. We zagen het organische verkeer dan ook sterk toenemen. Ten eerste werd de website bijna 3x vaker vertoond binnen de zoekresultaten en zorgden onze inspanning voor een kwart extra relevante bezoekers op de website.

Door deze inspanningen neemt Mahieu Construct nu ook organisch de plek in die het verdient. Waar ze vroeger weggeduwd werden door concurrenten, zijn ze nu overduidelijk aanwezig, vaak zelfs op de allerhoogste positie!

 

Het spreekt voor zich dat ons werk hiermee niet afgelopen is. We blijven samen optimaliseren en versterken de samenwerking de komende maanden. 

word ook online meer zichtbaar