Dankzij een grondige nulmeting konden we de evolutie van ons traject duidelijk in kaart brengen. Door regelmatig overleg met de klant konden we snel bijsturen waar nodig en strategische accenten leggen. Dit resulteerde al binnen drie maanden in aanzienlijke verbeteringen, die na verloop van tijd alleen maar groeiden. SEO blijft echter een proces van lange adem: pas na ongeveer anderhalf jaar zagen we grootschalige resultaten. Op 28 van de 41 geselecteerde keywords bemachtigde mahieu-construct.be een plekje binnen de top-10. Sterker nog; bij zeven van de geselecteerde zoekopdrachten kaapte de website zelfs een nummer-één-positie weg!
Ook de inspanningen voor de Franstalige markt werpen ondertussen hun vruchten af. Waar de website voor geen enkele van 17 geprefereerde zoekwoorden binnen de top-10 scoorde, is dit ondertussen het geval voor 9 van de 17 keywords. Vier keer prijken we hier al op de eerste plek.
CONCREET GEVOLG? MEER VERKEER!
Het spreekt voor zich dat dit alles positieve gevolgen had voor de bezoekersaantallen op de website. We zagen het organische verkeer dan ook sterk toenemen. Ten eerste werd de website bijna 3x vaker vertoond binnen de zoekresultaten en zorgden onze inspanning voor een kwart extra relevante bezoekers op de website.
Door deze inspanningen neemt Mahieu Construct nu ook organisch de plek in die het verdient. Waar ze vroeger weggeduwd werden door concurrenten, zijn ze nu overduidelijk aanwezig, vaak zelfs op de allerhoogste positie!
Het spreekt voor zich dat ons werk hiermee niet afgelopen is. We blijven samen optimaliseren en versterken de samenwerking de komende maanden.