Het aanbod van Devlieger is gigantisch: ga maar eens kijken naar de veelheid producten onder voeding, dranken of non-food. Je vindt er tientallen categorieën met daaronder een massa items. Tonnen en tonnen informatie.
Daarom bouwden we een custom platform waar alle productinformatie en -data op één centrale plek verzameld wordt. Dat koppelden we vervolgens aan al hun bestaande systemen en communicatiekanalen. Dit nieuwe platform vormde zo meteen de ontbrekende schakel in een geautomatiseerd proces. Het krijgt de informatie binnen uit alle verschillende programma's en verspreidt het opnieuw naar uiteenlopende kanalen.
Informatie-uitwisseling met andere bestaande software
Het platform is de website, maar omvat ook een bestelmodule waar de horecaklanten inloggen, offertes aanvragen en bestellingen doen. Je kan evengoed bestellen als gast, zonder een account dus.
dit koppelden we aan:
- het bestaande ERP-systeem (Papyrus)
Onze oplossing synchroniseert alle klanten, orders, producten, prijzen, kortingen en promoties vanuit hun ERP met de website. Zelfs prijzen à la tête du client worden gesynct tussen het ERP en het nieuwe platform. - PS in Food
Het centrale platform verrijkt productinformatie vanuit PS in Food, de centrale plek voor productinformatie van voeding, dranken en non-food.
Handige features voor de gebruikers zijn:
-
De mogelijkheid om productlijsten aan te maken. Zo bestellen ze snel en eenvoudig frequent benodigde producten opnieuw.
-
Klanten kunnen een overzicht raadplegen van voorgaande bestellingen en producten die ze eerder besteld hebben.
-
De mogelijkheid om vertegenwoordigers te laten inloggen op het portaal om zo bestellingen door te voeren voor de hun toegewezen klanten.
communicatie over de nieuwe oplossing
Een nieuw platform moet ook bij de klanten in de kijker gezet worden. Dat deden we door een gerichte communicatie-, advertentie- en socialemediacampagne die zowel instructief was (de klanten vertrouwd maken met de nieuwe features) als Devlieger als potentiële leverancier voor alle horecatoebehoren in de markt zette.
een geoptimaliseerde website op alle mogelijke vlakken
Ntriga gaf het hele platform nog een performanceboost mee. Lees: overal waar we technisch of qua gebruiksvriendelijkheid nog iets konden tweaken, zijn we all the way gegaan. De nieuwe website is ook maximaal geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, wat op de voorganger nog niet helemaal op punt stond. Zo heeft de hele bestelprocedure bij Devlieger – vergeef ons nogmaals de woordspeling, maar het is nu eenmaal zo – vleugels gekregen.