Web Summit 2016 | Lissabon
Web Summit 2016 | Lissabon
Op ontdekkingsreis in de digitale marketing... .
Kan de locatie symbolischer dan Lissabon voor deze zoveelste recordeditie van de Web Summit? Lissabon, waar de Torre de Belém herinnert aan Portugals rijke geschiedenis aan ontdekkingsreizigers met Vasco da Gama op kop die de hele wereld gingen verkennen en ontdekken. En waar nu, in 2016, maar liefst 53.056 deelnemers van over diezelfde aardkloot samentroepen voor wat ondertussen geboekstaafd staat als "s werelds grootste webtechnologiecongres.
2 van die 50.000 deelnemers zijn Stephan en ik, aanwezig onder de vlag van Ntriga.Agency. Als steeds groeiend digitaal marketingbureau mogen we immers niet op onze lauweren blijven rusten. En moeten wij ook, net als de Portugese ontdekkingsreizigers door de eeuwen heen, onze horizonten blijven verruimen. En dus tekenen we verplicht present voor de Web Summit 2016.

Nieuwe inzichten voor uw digitale marketing:
Op de eerste dag viel meteen het hoge aantal aan startende bedrijven op in de sector van de automatisatie en digitalisering. De technologische tools en gadgets om deze of gene app of toepassing aan te sturen zijn hier niet te tellen. De toekomst van The Internet Of Things wordt hier gekneed. Is alles wat we hier zien onmiddellijk toepasbaar voor jullie, onze klanten? Neen, allicht niet. Zullen al die ideeën het halen? Allicht ook niet. Maar: de lijnen van de toekomst worden wel uitgezet. There is no way back. En ik merk bij mezelf dat ik al meteen ga meedenken over wat dat voor jullie, onze klanten, kan betekenen. En ik kijk er al naar uit om bepaalde inzichten met jullie te delen bij terugkeer. En/of voor mezelf en Ntriga.Agency toe te passen.
Digitale marketing binnen een nieuw businessmodel
Een andere opvallende tendens is de beweging in de verhuurmarkt. Alles wat met verhuur van auto’s, boten, huizen - you name it - te maken heeft, lijkt langzaam weg te glijden van de klassieke hiërarchische contractovereenkomsten. Technologie zet de businessmodellen op zijn kop, maar weegt ook op de ervaring die klanten beleven in het zoeken, vinden en boeken van net datgene waar ze naar op zoek zijn. Wat is de customer experience vandaag bij het zoeken naar de juiste ‘verhuurder’? Hoe ervaren die klanten dat zoekproces anno 2016? Waarom knappen ze meer en meer af op de oude aanpak waar de verhuurder eigenlijk de wetten dicteert? Food for thought (bij een lekkere lokale bacalao á bras).
Stel je oude aanpak in vraag (samen met ons)
Deze opkomende tendensen absorbeer je hier als eerste. En dat helpt je - zeg maar dwingt je - om je eigen aanpak in vraag te stellen, en die van sommige klanten. Is het zakelijk model dat we kennen wel het beste omdat we dat nu eenmaal zo gewoon zijn? Of kan het niet gewoon resoluut anders (en vooral: beter voor de veranderende eindklant anno 2016?).

Kortom: vanaf dag één al voelden we ons zelf een beetje als ontdekkingsreizigers. Gaan we nieuw land of territorium ontdekken? Misschien niet, maar er waait alvast een frisse oceaanbries door onze hersenpan.
Groeten uit Lissabon!
Pieter Supply
Stephan Demeulenaere
Zaakvoerder Ntriga.Agency
P.S. Zelf plannen om nieuw digitaal terrein te verkennen of kijk je reikhalzend uit naar een nieuwe verfrissende aanpak van je business model? Waarom zitten we niet even samen en toetsen we onze nieuw verworven inzichten af met jouw kijk? Contacteer me vandaag nog op pieter@ntriga.agency!