Leuke teksten voor je website?
Leuke teksten voor je website?
Goede copywriting voor je website? Graag, maar vergeet bovenal de foto’s niet!
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. En daarmee zouden we deze blogpost eigenlijk al moeten afronden en een mooie foto plaatsen. Maar laten we toch even kort het woord gebruiken om er nog eens op te wijzen dat in je digitale communicatie de kwaliteit van je beeldmateriaal enorm belangrijk is.
De inspanningen van onze copywriters en onze webdesigners ten spijt (ze zijn zelf de eerste om dat toe te geven): een website kan je maken of kraken met een waardeloze foto al dan niet een magistraal beeld.
Vijf tips rond fotografie op je website
- Ga niet zelf aan de slag. Een professioneel fotograaf inhuren is een investering die je maar een keer om de zoveel tijd moet maken als je keurig alles in een keer inplant.
- Pluk geen amateurbeelden van ergens elders op het web. Ga tenminste op zoek naar een professionele fotodatabank (ze zijn heus niet allemaal duur).
- Vermijd cliché-beelden als ‘de handdruk’ of belegen trucs als ‘voor’ en ‘na’. Zeker als ‘voor’ een affreus beeld oplevert (een gezondheidsprobleem, bijvoorbeeld, wil niemand in volle glorie zien)
- Kies voor minder beelden, maar geef ze voldoende ruimte en grootte. Ook de grote webshops als Amazon en Ebay schrijven steeds grotere minimumgroottes voor (en dat is niet zonder reden).
- Veel meer dan woorden kan één enkele foto een feelgoed-sfeer scheppen. Kies voor positieve, warme beelden. Wie in een goede mood is, blijft op je site en wordt kooplustiger.
Beeldmateriaal is (vol)waardige content. Ook voor Google. Je kan foto tags en bestandsnamen meegeven die waardevol zijn voor de zoekmachines. Ook alternatieven als infographics of video-animatie op basis van je versgeschoten beelden zijn interessante manieren om te visualiseren.