marketing

Hoe een interactief dashboard jouw bedrijf kan helpen

Met een marketingdashboard zie je de belangrijkste cijfers in één oogopslag. In deze blog lees je alles over de voordelen van een dashboard. Ook geven we een voorbeeld van een marketingdashboard mee.

Tijd is waardevol voor een ondernemer. Dat begrijpen we bij Ntriga maar al te goed. Daarom werken we met interactieve marketing dashboards. Hierin kunnen realtime de prestaties van de website in 1 handig overzicht bekeken worden.

Informatie uit Google Analytics, Search Console en Google Ads worden hier gecentraliseerd en gecombineerd, zodat het niet langer meer nodig is om in deze programma's apart in te loggen en onnodig tijd te verliezen met het doorgronden van de vele rapporten met elk hun eigen data.

Test het zelf

Benieuwd hoe zo'n interactief dashboard werkt? Test het zelf hieronder in ons voorproefje (het laden kan de eerste keer even duren). Hiermee kun je het volgende doen:

  • Met de grafieken werken en door de tabellen scrollen
  • Met de navigatieknoppen onderaan naar de tweede pagina gaan

Voordelen van een interactief marketing dashboard

Een dashboard is de ideale manier om de resultaten van jouw marketing inzichtelijk te maken. Je kunt hier op ieder gewenst moment de resultaten bekijken. Denk bijvoorbeeld aan een weekoverzicht dat het team aan de begin van de week bespreekt om de resultaten van afgelopen week te evalueren en de koers te bepalen voor de komende periode.

Hieronder bespreken we nog enkele andere voordelen:

  • Rapport op maat. Een dashboard kan zowel op bedrijfsniveau als voor bepaalde functies worden ingericht. Voor de zaakvoerder zijn bijvoorbeeld andere zaken belangrijk dan voor het marketingteam. Per team of doelstelling kan een apart dashboard worden aangemaakt.
  • Overzichtelijke maand- en kwartaaloverzichten.
  • Data uit verschillende bronnen (Google Analytics, Search Console, Google Ads etc.) gecentraliseerd.
  • Altijd actueel.
  • Makkelijk vergelijkingen maken per periode.
  • Meerdere teamleden kunnen aan het dashboard worden toegevoegd.
  • Mogelijkheid om de resultaten van meerdere websites in 1 overzicht te tonen.
Wil je ook een interactief marketingdashboard?