Hoe succesvol e-mailen?
Hoe succesvol e-mailen?
Succesvol starten met mailen begint met...
Succesvol starten met mailen begint met...
... een goede strategie en een plan op maat. Omschrijf je doelen, wat je wenst te bereiken met je e-mailmarketing, bepaal je segmenten en bepaal de frequentie van wanneer je wenst te mailen.
Aan de hand van je doelstellingen, segmenten en frequentie is de tweede stap: 'welk e-mail platform heb ik nodig?'. Succes hangt niet enkel en alleen af van je doelstellingen en e-mail platform maar van heel wat factoren. We geven je wat tips...
E-mail platform
Het aantal bedrijven die een e-mail marketing platform of tool aanbieden is enorm. Zijn ze allemaal goed? Dat hangt af van je doelstellingen, segmenten en mail frequentie. Wij geven je alvast een aantal platformen mee waarvan wij overtuigd zijn van de kwaliteit:
- Pungo (Systeem van Ntriga.Agency)
- Mailchimp
- Interspire
- Flexmail
- Smartfocus
Elk e-mail systeem heeft zijn voordelen. Veel hangt af van hoeveel data je hebt, of deze gekoppeld dient te worden met je e-commerce, hoe vaak je wenst te e-mailen, ... . Als je niet weet welk systeem perfect bij jou past of je wenst een evaluatie van je huidig systeem neem dan contact op.
E-mail frequentie
Hoe vaak dien je te mailen?
Geloof je nog steeds in massamailing?
Tijd voor een andere aanpak! Deel je database op in segmenten. Frequent readers, daily readers, monthly readers, ... . Zorg ervoor dat de profielen in jouw database zich automatisch segmenteren. De echte ambassadeurs van jouw merk kijken uit naar elke mailing die van je komt. Segmenteren is de basisoefening.
Bepaalde e-mail platformen laten je toe om automatische segmenten te maken naar gelang leesgedrag en activiteiten. Deze systemen kosten wel een pak meer of maken deel uit van paid features.
E-mail automation
Je kent ze wel ongetwijfeld! Je bestelt iets op coolblue.be en ontvangt onmiddelijk een confirmatie e-mail, dan krijg je een e-mail dat jouw pakket onderweg is met een trackingcode en voor je het weet staan ze aan je deur. Deze serie aan e-mails worden automatisch opgesteld.
In principe zijn er 15 basis automated e-mails die je kan opstellen en implementeren. Wil je weten of deze ook voor jou van toepassing zijn? Neem dan contact op. Wij zoeken het voor jou uit en helpen je op weg met automated e-mails.
E-mail database
Plannen om je database te vergroten? Er zijn veel mogelijkheden. Het meest gekende voorbeeld is data captatie via een wedstrijd met de gekende zin: "schrijf je in en maak kans op". Met dit soort acties vullen grote en middelgrote bedrijven hun e-mail database aan. Een andere mogelijkheid is een pop-up waar je vraagt om in te schrijven.
Beide mogelijkheden zijn correct en de ene zal al sneller data verzamelen dan de andere. Uiteindelijk komt het er op neer kwalitatieve data te verzamelen om in te zetten voor e-mail marketing. Kwaliteit gaat boven kwantiteit.