Het idee fixe omtrent Google posities
Het idee fixe omtrent Google posities
Je kent het wel, de nummer één positie in Google
De eeuwige strijd om op de eerste pagina van Google te staan zit bij velen nog hoog. Het belang om met de keywords te scoren die je zelf vooropgesteld hebt des te meer! In onderstaand artikel relativeren we het belang en vertellen we wat echt telt.
De historiek
Doorheen de historiek zijn er vele uitspraken geweest omtrent posities in Google. Je moet op de eerste plaats staan met dat keyword of je website zal nooit gezien worden, je zal nooit conversies halen, je zal nooit dit of dat. Is dat wel zo? Klopt dat alles wel?
THE BEST PLACE TO HIDE A DEAD BODY IS PAGE 2 OF GOOGLE
Dien ik op 1 te staan voor conversies?
Om conversies te maken dien je niet altijd op de eerste positie te staan met de keywords die jij in gedachte hebt. Bezoekers zoeken soms op totaal andere zoektermen dan diegene die jij wenst. Het belangrijkste zijn kwalitatieve bezoekers, bezoekers die een contactaanvraag invullen, een product bestellen, ... .
Google en posities
Als online marketingagentschap krijgen we soms de feedback dat posities gezakt zijn, een tijdelijke momentopname op een bepaalde locatie, op een bepaalde dag, ... . Wat als wij je nu eens zeggen dat posities van locatie tot locatie en tijdstip tot tijdstip verschillen. De éné dag sta je bovenaan, de dag erna op positie twee. Doen we iets verkeerd? Hebben we iets veranderd? Neen, dit is het Google Search algoritme die bepaalt welke website getoond zal worden.
Met een rank tracking tool kan je jouw zoekposities op de belangrijkste keywords monitoren om te zien hoe goed jij scoort.
Veel, veel en nog eens veel factoren
Een positie in Google is niet afhankelijk van één factor maar veel meer. Om een website een goede positie te geven dienen we SEO, backlinking & zoveel meer toe te passen, rekening te houden dat alles bij Google goed geïndexeerd wordt en zoveel meer.
Posities zijn een middel om bezoekers te werven maar mogen nooit de doelstelling op zich zijn. Doelstellingen zijn meer conversies & resultaten.
Ntriga kent als geen ander het klappen van de zweep. Wil jij ook hoger scoren in Google of je hoge ranking veiligstellen voor de toekomst? Mail ons op info@ntriga.be, bel ons op +32 51 69 66 45 of vul het contactformulier in.