Facebook-Messenger platform
Facebook-Messenger platform
De communicatie tussen bedrijf en klant verloopt nog maar al te vaak via e-mail, telefoon, brief of de klant dient een aparte applicatie te downloaden om te communiceren met het bedrijf. Weg met deze “rompslomp” moet het Facebook development team gedacht hebben. Met het Facebook-messenger platform wil Facebook de primaire communicatie tool worden bij bedrijven.
Zo kunnen klanten kort en snel een bericht nalaten via het Facebook-messenger platform. Dit alles zonder minuten lang geconcentreerd aan de telefoon te blijven of het dagen heen-en-weer sturen van e-mails met het bedrijf.
Indien je dacht dat het hierbij beperkt ging blijven denk je verkeerd, Facebook moedigt ontwikkelaars aan om chatbots te programmeren voor Facebook-Messenger, geautomatiseerde gesprekspartners voor Messenger. Chatbot worden reeds geruime tijd gebruikt binnen bedrijven als klantenservice, ze zijn automatisch en goedkoop voor het beantwoorden van eenvoudige vragen. Een soort van FAQ Messenger dienst.
Ntriga.Agency volgt de ontwikkelingen alvast op de voet op en aarzelt niet om dergelijke tools te implementeren voor zijn klanten.