EK2016 - Zlatan Ibrahimović
EK2016 - Zlatan Ibrahimović
Marketing achter de speler: Zlatan Ibrahimović
Een weergaloze omhaal of een schitterende save, bij Ntriga.Agency zijn we ervan overtuigd dat voetbal een beetje magisch is. Morgen hopen we een spectaculaire show te zien van voetbaltovenaar Ibracadabra in de wedstrijd Zweden-België. Maar eerst proberen we uit te zoeken hoe Zlatan Ibrahimović erin slaagt zijn sponsors te betoveren.
- Zlatan Ibrahimović (Zweden)
- Club: Paris Saint-Germain
- Geschat loon: 29,5 miljoen euro (plus 5,3 miljoen euro reclame-inkomsten)
- Merken: Nike, Volvo
- Sociale media: 21 miljoen vind ik leuks op Facebook & 3,4 miljoen volgers op Twitter
De beste Zweedse voetballer aller tijden, dat staat buiten kijf. Misschien is hij wel de beste spits van de 21ste eeuw. Zlatan is er ook zelfs in geslaagd het Franse woordenboek te halen met het werkwoord: Zlataner, wat gedefinieerd wordt als ‘iets met fors of kracht doen’. Hij heeft een zeer sterke persoonlijkheid en hij draait zijn hand niet om voor een frats of een choquerende uitspraak. Hij wordt dan ook nauwlettend gevolgd door de hele wereld, waardoor zijn interviews vaak veel geld waard zijn. Zijn speciale houding en zijn ‘arrogantie’ kunnen echter op veel sympathie rekenen. Vastleggen dus, die grote Zweed!
Fun fact:
Hij heeft ooit eens vijftig voornamen op zijn lichaam laten tatoeëren voor een campagne van het Wereldvoedselprogramma omtrent hongersnood. Tijdens de daaropvolgende wedstrijd trok hij zijn truitje uit toen hij scoorde, zodat mensen de namen konden zien.
Ntriga helpt jou op weg met het opstarten van een performante marketing campagne die resultaten oplevert. Neem contact op via info@ntriga.be of bel ons op +32 51 69 66 45