Het EK en Ntriga.Agency
Het EK en Ntriga.Agency
Volg het EK met Ntriga.Agency
Na vier jaar wachten komt het EK voetbal er eindelijk weer aan en natuurlijk volgt ook Ntriga.Agency het hele gebeuren op de voet. Net als Filip Joos hebben we onze eigen ‘kijk’ op wat er zich binnen en buiten de kalklijnen afspeelt, maar uiteraard hebben wij meer oog voor de marketingwaarde van de hoofdrolspelers en kijken we of we iets meer kunnen leren van de marketingmachines achter de heren voetballers.
We hebben alvast enkele interessante cijfers verzameld
7
Het aantal tweets per seconde met de hashtag #EURO2012 tijdens het vorige EK.
12
Het aantal Belgische bedrijven dat officieel betrokken is bij de organisatie van het EK. Een van die bedrijven is vlaggenproducent Wollux, dat ook al meewerkte bij WK’s. Naar verluidt zorgt zo’n samenwerking voor een omzetstijging van 2 tot 3%.
1,2
Biljoen euro, de verwachte opbrengsten van het EK2016 voor organisator Frankrijk, althans volgens de Franse Minister van Sport Patrick Kanner.

€ 27 MILJOEN
Het potentiële prijzengeld van de Europese kampioen. Elk deelnemend land krijgt sowieso € 8 miljoen, maar dat bedrag kan nog flink oplopen. In de groepsfase krijgt elk land per gewonnen wedstrijd € 1 miljoen, en € 0,5 miljoen bij een gelijkspel.
Een land dat het tot in de volgende ronde schopt, krijgt € 1,5 miljoen en kan daar nog eens € 2,5 miljoen aan toevoegen als het de kwartfinale haalt. De halve finale bereiken levert € 4 miljoen op, terwijl de zilveren medaille € 5 miljoen waard is. De winnaar mag uiteindelijk nog € 8 miljoen in zijn zak steken.