Advertisinganalyse

Met name op korte termijn kan advertising zinvol zijn om vlug de juiste doelgroep te bereiken en groei te realiseren. Als je al adverteert, onderzoeken we hoe je campagnes ingericht zijn en kijken we waar er verbetering mogelijk is. Ook bekijken we welke andere advertentiekanalen mogelijk interessant zijn voor je onderneming. Als je nog niet adverteert, onderzoeken we wat daarvoor de beste kanalen zijn. In beide gevallen focussen we ons op het vraagstuk hoe er zoveel mogelijk leads en conversies uit de campagnes gehaald kunnen worden door onder meer te kijken naar:

  • Voor welke diensten of producten is advertising zinvol? Zijn daar geschikte campagnes voor?
  • Wordt de juiste doelgroep bereikt?
  • Wordt het mediabudget zo efficiënt mogelijk besteed?
  • Zijn de campagnes goed ingedeeld of zijn er verbeteringen mogelijk?
  • Kunnen de advertenties verbeterd worden?
  • Sluiten de landingspagina's goed aan op de campagnes en kunnen ze verbeterd worden?
  • Hoe competitief is de markt? Wat geven concurrenten uit aan mediabudget en waar adverteren ze het meest op?